Alla inlägg den 17 november 2017

Av Svensson Svensson - 17 november 2017 07:54


Idag är det igen något ätbarts egna dag - Napoleonbakelsen. Och vet ni *ler* jag är personligen inte ens förtjust i just den här bakelsen, till o med så att jag nog inte ens ätit så många av den. Men på något sätt har den liksom fastnat kvar hos mig. Ni vet att vissa saker går en förbi även om dom ligger mitt framför näsan... det är väl just dom där sakerna man gillar (eller verkligen ogillar) som man ser. Men "nappebakelsen" ser jag, även om jag inte tycker om den - tycker inte ens att den ser smarrig ut, mera tråkig - ja trots att den är åt det rosa hållet *ler*

 

 

 

 

Jag tror att jag däremot skulle gilla den om det var mer vaniljkräm än bara grädde ...

som t ex den här, som är en variant från Polen, kremówka 

 

 

 

eller den amerikanska Napoleonbakelsen som egentligen är mer en mille-feuille - men den ser god ut 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards