Direktlänk till inlägg 9 augusti 2016

Fläderblomssorbet

Av Svensson Svensson - 9 augusti 2016 13:15

Har ju en massa saft i frysen - tänk vad gott det är med fläderblomssaft, går åt lite för fort :)

Nästa år tänker jag plocka o frysa för att kunna göra nya satser under höst/vinter/vår.

Nu är jag så otroligt förtjust i sorbet, gillar det bättre än gräddglass faktiskt. Och har mina 3 favoriter - citron som är lätt att hitta, fläder som jag nu kan göra själv, o sist champagne som jag nog också kommer försöka mig på att göra själv - till något festligt tillfälle *Ler*

 

 

 

 

Vet ialla fall också att högt på min önskelista står en glassmaskin....

 

 

Fläderblomssorbet

  

Läskande efterrätt med under 100 kalorier per portion.

Cirka 1 liter glass

 

4 dl fläderblomssaft

4 dl vatten
Saft och skal av 1 lime
4 äggvitor
2 msk råsocker


Tillberedning

Fläderblomssaft, vatten, limesaft och rivet limeskal blandas. Vispa äggvitorna till hårt skum med råsockret och blanda det med resten av ingredienserna. Kör sorbeten i glassmaskinen tills den har rätt konsistens.

 

 

 

 

 
 
Annie

Annie

9 augusti 2016 16:12

De där bilderna lockar verkligen! Så gott det ser ut :)

Jag plockade röda vinbär och svarta vinbär i helgen, få se vad det blir av dem. Blir nog paj, kanske saft och nåt mer ;)
så gott att göra smulpaj på röda vinbär, har du provat det?

Det låter lite för surt kanske men det blir himla gott, jag lovar ;)
Om du gillar röda vinbär förstås ;)*ler*

Sv: Haha det är som man tycker ;)
Varför inte? ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

12 augusti 2016 16:42

Så gott det lät med paj på röda vinbär - jag gillar dom, men det var länge sedan jag åt... nu tar jag tillbaka till tider med massa bärbuskar att bara gå o plocka av... *ler*

Kram

 
Sofia

Sofia

10 augusti 2016 18:42

Mums med fläder, saft är så himla gott, aldrig provat glass faktiskt :)

Aha okej, kan ju vara nerver som stör då om du känner ner, så obehagligt det är. Jag tog ju spruta först men det var helt lönlöst, jag blev värre så han prickade en nerv. Jag tycker tabletterna varit bättre, i alla fall ibörjan. Just nu har jag ont vad jag än gör så börjat med akupunktur nu, det kanske du skulle prova? Tycker faktiskt jag blev lite bättre igår... Hoppas det håller i sig!

Fan vad jobbigt när man blir runtskickad! Vården är så koko nu för tiden! Tycker ändå jag varit nöjd och fått tider ganska fort men alltid nåt som felar :(

http://smultronhus.se

Svensson Svensson

12 augusti 2016 16:53

Kanske jag också får prova tabletter sen... men nu kör jag på det här sättet ett tag - som han som masserar mig ordinerat. Och tänker positivt *ler*
Har det hållit i sig? Känns det fortfarande bra?

Han som masserar mig sa att när dom ska sätta den där kortisonsprutan måste dom först göra magnetröntgen - vilket flera läkare skiter i - dom tror dom kan ändå - men den lilla lilla "säcken" som sprutan ska sättas i - är först just väldigt liten o kan sitta på lite olika plats - o det måste första tas reda på var den sitter på patienten.

Ja det är synd att vården är så - nu sällskapade jag en överläkare (fortfarande vänner) o jag vet att läkarna inte kan göra det dom vill på det sätt dom vill - så mycket tid som går åt pappersjobb så det är skrämmande...

Ha en bra kväll :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards