Direktlänk till inlägg 14 juli 2016

Yeeaah - nu kom dom

Av Svensson Svensson - 14 juli 2016 18:14

Dom nya borrarna som kom fungerade bra o var riktigt bra i kvalité, så jag är riktigt nöjd, även om jag fick vänta lite längre än jag tänkt mig. Men först när jag öppnade asken blev jag lite rädd - nej, dom här är också smalare än dom som hör till maskinen.. fram med dom som fungerar o mäta mot, ja dom nya var smalare. Fram med dom som är för smala o mäta, ja dom nyaste är lite lite grövre.... Bara testa, i med ny borr i maskinen o fram med ett glas, ska borren sitta kvar eller “vobbla” ur.... *pust* den satt kvar.
Så nu jag lekt lite efter mönster o även på fri hand. Jag har testar dom lite olika borrarna, men erkänner att jag nog trivs bästa med den lilla “bollen” i olika storlekar beroende på vad jag ska göra.
Måste skaffa mig en lampa för detta, speciellt när jag ska gravera under den mörka årstiden. Så en lampa som jag kan sätta fast o ändra vinkeln på så att jag kan få ljuset från rätt håll hela tiden. En annan tanke är också att jag skulle vilja prova en “läslampa” men förstoringsglas - något sånt här...
 
   
 
 

Och snart är jag klar med det “projekt” jag vill få klart. Det är bara lite finputs kvar, att kika så att det är jämnt o som jag vill ha det. Men som sagt det är för mörkt, jag måste ha mer ljus för att göra det. Annars ser jag inte alla små detaljer som jag vill se.
 
 
 
Svårt ta en bra bild när det är vitbakgrund till det graverade o dåligt ljus
 
 
Nu ska jag bara leta upp flera motiv att gravera på allt glas jag kan hitta här hemma *ler* jag vet att jag har massor av bilder sparade på någon dator, jag hoppas att dom är flyttade o sparade på den externa hårddisken innan datorn i sig la fötterna i vädret... man tror ju att man är duktig o spar, men sen visar det sig att man inte varit så duktig som man trodde....
 
Och jag kan inte behålla allt jag graverar här hemma, så kanske jag ska ta o lotta ut någon här på bloggen??? 
 
 
 
Sen låg en annan liten överraskning i brevlådan - ett kuvert från min syster o foton på min systerdotter som hennes fotbollslag tagit. Dom var jätte fina - måste åka upp o titta på henne när hon spelar snart *ler*
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards