Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Svensson Svensson - 15 juli 2016 14:15

Jag dras till att titta på hennes videoklipp, hon har så många härliga idéer o hon är otroligt duktig - kreativ kan man kalla henne. Inte bara motiven utan hon blandar färger på olika sätt för att få just det där hon vill ha... hon anväder allt möjligt. 

 

Men jag har till o från lite svårt att lyssna på henne - det är, jag vet inte, flamsigt, eller oseriöst på något sätt. Försöker sätta fingret på vad det är jag inte gillar, men kan inte få orden på det - mer än känsla - men hon är så duktig att jag står ut *Ler*

 

Robin Moses, nail art.

 

Här leker hon med ganska neutralt vitt i olika nyanser o målar på fri hand, sätter lite glitter o voila - bröllopsnaglar *ler* - nja, går bra att ha annars också. Snygga är dom helt klart.

 

Av Svensson Svensson - 15 juli 2016 11:27

 

Tankarna då... vad var dom...


Jo jag sitter o funderar på om jag ska lägga ut en kommentar jag fick igår - nej inte som kommentar, den är en hel novell... utan som ett eget inlägg med mina tankar om denna typ av kommentarer.


Frågan är vem, varför... vad man vill försöka uppnå eller vad man tror man vinner av detta.


Och varför jag fick det... jag läste om några oskrivna regler som finns för bloggare, läsare o kommenterare av bloggar igår i en annan blogg. Och det var mycket bra regler som alla med sunt förnuft borde klara av att följa. 


 


Ibland bör man ta fram saker o prata om dom - men ibland så är det just bara uppmärksamhet vissa vill ha, så varför publicera o prata om det - då får dom ju just det som var ute efter. Då är det bättre att bara nonchalera.


 


Hmmm ska fundera lite vidare - för "novellen" som kommer som kommentar, gör att det texten handlar om inte direkt hjälper som personerna som berörs, istället växer en irritation fram o det blir fel, det ger fel effekt. Ja OM nu inte syftet var just det - att få upp en irritation... göra något värre...

 

 

 

 

 

 

Aktiviteten var gravering

Jag tog fram mina småttingar - ljus, o lekte lite. Först ville jag bara prova dom olika borrarna lite mer så det blev två enklare designer på fri hand, det var inte meningen att det skulle bli något seriöst av det, mest bara leka lite så brydde mig inte om att rita upp stödlinjer utan bara graverade.

 


"Tassavtryck"

   

 

 

"Proud of myself" - såg bilden o bara älskade den, för sin fåniga enkelhet med det härliga budskapet

   

 

 

"Alla har vi en tiger inom oss", den där kämparglöden som gör att vi på olika sätt - för alla har vi vårat egna sätt, inget är fel allt är rätt - kämpar oss igenom saker i livet.

Den här kom idén till i natt under samtal med en väninna... fast först slarvade jag bort min lilla teckning - den hittades :)

Ska se till att den får flytta hem till den som ska få den så snart som möjligt, helst redan idag *ler*

 

 

 

 

Det är orkidéer graverade här, men tyvärr så det här med ljust under gör det svårt att få en bra bild på, att se... det blir bra sen när ljuset är utbrunnet *Ler*




 


Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards