Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

WOW vilken konstnär

Av Svensson Svensson - 13 juli 2016 17:09

 

Jag sitter o kikar på youtube, har tittat igenom nytt om orkidéer, naglar o nu har jag hamnat på gravering. Kikar för att lära mig lite nytt, få nya idéer o massor av tips. Youtube är verkligen en härlig källa att leta på efter allt man kan tänka sig.

 

Väntar otåligt på mina nya borrar till min gravyrmaskin o kikade på filmer just om gravyr på youtube, tips om vilka olika borrar man kan använda o hur. Det som oftast är lite tråkigt när man tittar på filmer från andra länder är att vissa saker är svåra att hitta här för att handla lätt – man får leta sig ut på nätet, hitta någon som också levererar till Sverige – allt för ofta levererar företagen bara inom sitt egna land.

 

Men jag hittade faktiskt en sida som rekommenderades som jag ska titta lite mer på vad dom har, som levererar över hela världen o som ska ha bra kvalité på sina varor. Kan ju vara värt att få vänta lite om det finns bra saker o lite andra saker än jag kan få tag på här hemma.
Sen kan jag inte låta bli att igen börja önska mig en ”riktig” ja alltså en väldigt bra gravyrmaskin, en Dremel, är väl det jag kan få tag på här i Sverige o som också har lite olika att välja mellan o som har bra saker om man vill hålla på lite mer än på ”då o då” basis.

 

Jag har ingen önskan om att gravera på metall eller på billack *ler* - men måste säga att attans var skickliga dessa killar är, vilket arbete dom lägger ner. Och det här att gravera på bilruta, det har faktiskt varit något jag funderat på, att göra något litet personligt. Och nu när jag såg detta på själva bilen så blev jag lite nyfiken på hur det skulle vara att gravera på lacken – får gå till en skrot o fråga om jag kan få testa på någon bil som bara står där *ler*.

 

Sen kan vissa saker man ser bli lite "för mycket för mig" - men samtidigt så måste man kunna se hantverket, konstnärliga o skickligheten i det någon gör. Det här är helt klart lite som att tatuera men inte på hud då - även där kan det bli lite för mycket lite "fel" för mig - men jag kan ändå se skickligheten i det som görs, se hur otroligt duktig den som gjort det är. 

 

För mig är just det här att kunna se skönheten i saker, att se skickligheten i ett hantverk, se hur kreativ någon har varit - för den skull, för att jag ser det vackra, det kreativa, det snygga i något, betyder inte det att jag säger "JAAAA, det där vill jag ha, så där vill jag ha" - kan gälla precis vad som helst.
Men märker att många likställer det här med "Åhhh vad snyggt, vad skickligt, vad vackert" med "Det där vill jag ha". I mina ögon sett är det väldigt "smalt seende" människor som inte kan se det där vackra öven i saker man inte vill ha, i saker som är för mycket för en själv, eller för lite för den delen, eller fel färg, fel material, på fel ställen...

 

Men visst måste man säga att det är originellt att istället för att motivlacka sin bil, gravera dit ett motiv. (och jag vet exakt vart mina tankar går till vad jag skulle vilja göra o på vilken bil *ler*)

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards