Direktlänk till inlägg 11 juli 2016

Skrämmande – rapport om Forever Livings Aloe Vera

Av Svensson Svensson - 11 juli 2016 06:45

Nu har det kommit fram rapporter om att Forever Livings Aloe Vera gele, som dricks bland annat som en del av företagets bantnings-paket, uppvisar leverskador.

 

Det är skrämmande att en produkt säljs som en produkt som är för hälsan ger värden som inte är hälsosamma på levern. Levern som är ett så viktigt organ i vår kropp, jag skulle då inte våga inta något som jag vet ger mätbara dåliga värden.

 

Det som skrämmer mig ännu mer är att företaget står o säger att det är normalt, man får dåliga värden först för det hör till utrensning.  OM det nu är en produkt som ska hjälpa till att rensa ur gifter ur kroppen så inte ska den produkten i sig ge förhöjda dåliga värden. Och jag måste ju säga såhär – jag litar mer på vad läkare säger om hur levern fungerar o vad dessa värden är – än försäljare av en produkt som dom tjänar pengar på. Valet vem jag ska tro på är väldigt enkel.

 

Jag vet flera som provat Forever Livings bantnings-paket o dom är jätte nöjda, dom har gått ner i vikt. Och jag förstår också om flera som fått resultat blundar för dessa rapporter o fortsätter, jag hoppas att dom inte kommer få dåliga besked längre fram.
Har en väninna som är levertransplanterad – jag kan inte påstå att jag tycker att det verkar vara så skoj – jätte bra att man kan transplantera i fall där det sker något, som en olycka, sjukdom, följd av medicinering för att hålla allvarliga sjukdomar i schack. Men att själv utsätta sig för faran genom att dricka en hälsoprodukt som så klart visar att det inte är bra för levern…. Nej det förstår jag inte.


Det är inte så längesedan jag läste i en blogg om Forever Livings bantnings-paket, o den tjejen avrådde starkt redan då för att det här var inte hälsosamma produkter.

 

Har du provat deras bantningspaket/program? 

Oavset om du provat eller inte - hur tänker du när du får veta sånna här saker? 
Är det - det fungerar/verkar funger så jag väjer att tro på företaget - det är en kort tids verkan för levern får en utrensning - så jag fortsätter/jag kommer prova

 

eller

Usch vad hemskt, det där vågar jag inte tro på  så jag kommer sluta/inte börja med produkten. Ialla fall inte förrän nya bättre trovärdiga rapporter kommer fram. Vågar inte utsätta mig för den risken att förstöra min lever.

 

 

 

 

 

 

Läs mer här om du är nyfiken:

http://www.expressen.se/nyheter/foretaget-erkanner-aloe-vera-kan-paverka-levern/

 
 
Annie

Annie

11 juli 2016 09:07

Hm också hört tals om det där .. skrämmande att sånt säljs :/

Sv: Ja det är bra att du tar tag i det igen .. Man måste stå på sig inom vården ofta för att få vård!

Tack!

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

11 juli 2016 19:47

Ja jag har för mig att allt som säljs här måste vara testat o godkänt om det räknas som hälsokost osv... men tydligen inte eller så säljs det här som annat o går runt vissa regler.
Men skrämmande är det att läsa ...

Jag skulle fått prata med läkare telefonen - nää ingen ringde så får ringa tillbaka igen imorgon.
För man får som sagt stå på sig... man måste vara frisk o stark o kunna massor för att vara sjuk...

Kram

 
Ingen bild

Carina

11 juli 2016 18:07

Läste artikeln tidigare idag och blev skrämd. Har en väninna som gått ner massor med paketet, jag funderade på att starta upp själv efter semestern. Men avstår nog, om det inte kommer fram mera information om vad, varför, hur och långtidseffekt.

Svensson Svensson

11 juli 2016 19:49

Håller med borde verkligen ta fram testresultat - oberoende - för att kunna ge mer information

 
Annie

Annie

12 juli 2016 18:29

Sv: Nä va? men vad dåligt att ingen läkare ringde :/
Ja du får ringa igen imorgon!

Ja tyvärr är det ju så .. det har man ju märkt många ggr vid det här laget ..

Hoppas verkligen det går bättre imon och att du får hjälp då!

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

12 juli 2016 19:21

Jag ska inte träna armen, o jag ska vila den. Men sen vänta o se om det blir bättre eller värre...
jag tänker bara - brist på tider o lust att ta sig an patienter - sålänge man inte måste - så då är det "vi väntar o ser" hör av dig om det blir värre....

Kram

 
Annie

Annie

12 juli 2016 19:35

Sv: Tack så mycket :)

Ja det hoppas jag med .. att det kommer att funka :)

Ja det tycker jag med att du ska göra, fortsätt stå på dig! :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

12 juli 2016 19:55

Ja man får vara envis som synden när det gäller att få hjälp av vår vård idag.
Sorgligt nog...

Kram

 
Annie

Annie

12 juli 2016 20:07

Ja verkligen. Dåligt att det ska vara så!

Och då är detta ändå Sverige och det är bra mycket sämre i många andra länder .. Skrämmande, vill knappt veta hur det står till med vården i de länderna ..

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

12 juli 2016 21:09

ja visst är det så, vi har det otroligt bra ändå - man får bara vara lite envis...
nej man gnäller - men innerst inne vet vi att vi har det bra, mycket bra.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards