Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

Vidga sina vyer

Av Svensson Svensson - 18 maj 2016 13:05

...ska man göra för att utvecklas som person. Förr var jag väldigt snäv i vad jag vågade mig på att göra, allt nytt, allt jag inte kände mig trygg i höll jag mig ifrån. Men har mer o mer utmanat mig själv till att prova eller ialla fall fått en känsla av att vilja prova olika saker - som normalt känns skrämmande. Med rätt person som ger mig trygghet så kan jag nog till o med prova åka med på en motorcykeltur - men som sagt det måste vara en väldigt rätt person....
 
Nu kan man ju vidga sina vyer på många sätt o inom många områden - det är väl mest att man provat på något nytt, att man vågar prova på något nytt. Det som förr var skrämmande som jag ofta sa nej till, är idag något som kan väcka min nyfikenhet att prova. Vissa saker kommer jag gilla, andra inte, vissa saker kommer gå bra andra inte. Men det är inte det som är viktigt från start, utan att våga att prova o sen se om det är något som passar eller inte, vill jag fortsätta eller inse att nej det där var inte för mig.
 
Igår gjorde jag en sak som vidgade mina vyer, jag provade något nytt - det var skoj, kommer göra det igen, snart *ler*. Finns även andra saker framåt i sommar/höst som kommer bli helt nya, spännande nya områden för mig att prova på.
 
Det är en härlig känsla bara det här att våga säga ja till att prova nya saker o sen om jag klarar av det är det ännu härligare känsla *ler*
 
 
nej det är inte bergsklättring jag gjort eller ska göra...  eller vem vet kanske det kommer med på listan det med *ler* vore ganska skoj ..... tror jag.  
Men en bra bild att visa det här med att prova något helt nytt.... 

 
 
Annie

Annie

18 maj 2016 15:58

Får jag fråga vad det var för "nytt" som du gjorde? :)

Ja jag är nog lite så, vill gärna göra det jag känner mig trygg med,
men försöker ändå göra små-saker nu, som jag inte kunde göra för 2 månader sen, ger lite hopp iaf .. ;)

Sv: Håller med dig! Min vän jag träffade är en sån människa jag kan dela allt med. Hon är absolut en av dem finaste människorna jag nånsin mött :)

Kramar


http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

20 maj 2016 00:11

Jag har provat på att sitta i taxiväxeln, det är var verkligen en utmaning - det är mer än rörigt i huvudet.... Men skoj att prova på o kunna - blir lite fler arbetsuppgifter att pendla mellan vilket gör att jobbet aldrig blir tråkigt.


SV: Sådana vänner är värda sin vikt i guld x det oändliga

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards