Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Svensson Svensson - 19 maj 2016 08:03

Ja det är en morgon med många delade känslor - känslor som finns kvar sen igår o nya som kommit till under morgonen....
 
Börjar med irritationen - det är datorn, nääää menar jag det hur kan man irritera sig på datorn??? Först har “pekaren” försvunnit - “poff”borta.... o jag får tammesjutton inte tillbaka den hur jag än gör... så nu pilas det samtidigt som jag svär...
 
Lite mer dator är att helt plötsligt så säger word att den inte är aktiv o att mina inloggningsuppgifter inte är samma som dom som gäller office som finns på datorn - skitsnack.... bara avinstallera o göra om... NU fungerar det igen - tack o lov hade blivit allt annat än glad annars....
 
Lite längtan - Igår, ja jag skrev ju det här om att utmana sig själv, våga göra saker man inte normalt vågar. Att hitta någon man litar på så fullt ut att den kan få en att prova saker man aldrig trodde man skulle prova. Jag o motorcyklar, näää never ever... men samtidigt så visst önskar jag att jag vågade åka med. Och igår fick jag en liten utmaning av någon mycket speciell... jag skulle få åka med honom *ler*. Bara tanken skrämmer o lockar, kommer jag sätta mig bakom någon, nära, nära, känna trygghet så stor att jag vågar släppa kontrollen till någon annan i den situationen.
 
Lite tråkig hotellvistelse ger lite mer samtalstid över telefonen när det finns tid - klagar inte *ler*.... Och imorse *ler STORT* blev kan man säga “tagen på sängen” så paff att jag inte ens trodde jag hörde rätt... men det gjorde ialla fall att morgonen har gått med ett stort leende på läpparna eller näää inte bara där utan hela ansiktet hela kroppen *ler*
 
Sen avslutar jag med lite sorgsen känsla - ett flygplan är spårlöst borta - igen! Min tanke är HUR kan det ske, hur kan ett stort flygplan som spåras konstant med all moderna utrustning.... hur kan det bara försvinna utan att någon märker något alls?? För mig är det mer skrämmande än att det sker en olycka, något går fel. För sådana saker kan ske oavsett vad man gör. Det skrämmande är just det här - poff helt spårlöst borta...
 
Hoppas att planet snart hittas, att man får veta var det är någonstans.
 
NU sova...


 

Men för mig är det inte "tonight" utan "this morning" *ler*

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards