Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Ompysslade naglar

Av Svensson Svensson - 13 mars 2016 08:30

I fredags tog jag en stund med lite avkopplande hand- och fot omvårdnad. Ni vet lite så där avkopplande, ta bort gammalt nagellack, fila lite, peta lite, lite vattenbad, smörja lite... sen så lackade jag tånaglarna i en mörk ny snygg färg. Hann bara lacka ett lager, nackdelen med ett "vanligt" lack är tiden för tork. Har blivit lite bortskämd sista året genom att enbart använda Isadoras gellack - gå ju så snabbt. Har bara ledsnat lite på att det bara går någon dag så gular lacket. Antar att det är överlacket som gulnar. 

 

Min äldsta dotter såg det här lacket o tyckte att jag absolut bara måste ha det o ett kompleterande lack för lite dekorering. Så jag köpte dom. Men som sagt det är vanligt lack o det tar lite tid att torka :)

 

Naglarna fanns det inte ens tid för - så jag lät dom vara naturliga. Men så skulle vi iväg igår - först var vi på hundutställning en sväng på förmiddagen. Sen var vi lata o åt lättlagat - läs vi åt snabbmat på Chop Chop - hem o slappa lite. 

 

Vi tittade kanske inte på melodifestivalfinalen, men tv´n gick i bakgrunden. Planen var att vi sen skulle gå ut o se på lite folk, ta ett glas vin. Och då måste jag ju ha något mer på naglarna kände jag ... så fram med lite dekoration o "dutta" på lite - tog något jag inte direkt kände att jag gillar, dom satt på en karta - men då har jag inge problem att ta bort det i veckan o göra om - gör som jag vill, när jag har lite mer tid... *ler*

 

Så här blev ialla fall naglarna nu ....

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards