Direktlänk till inlägg 7 mars 2016

Dagens Dag - Punchrullen

Av Svensson Svensson - 7 mars 2016 16:50

Punchrulle eller även kallad dammsugare. Idag har den lilla godbiten sin egna dag :)

 

När jag var liten tyckte jag dom var jätte äckliga, det var ju marsipan, det räckte med att veta att det gröna är marsipan för att jag inte skulle ens prova smaka dom. 

Sen blev jag lite äldre o kom på att dom är goda, ja inte det gröna utan det inuti - så jag satt o "skalade" mina punchrullar för att slippa marsipanen.

 

Idag är jag "lite" äldre o kan till o med tycka att lite lite marsipan som överdrag till punchrullar eller princesstårta är okey, inte jätte gott, men okey.

Innanmätet är ialla fall super duper gott *ler*

 

Och varför envisas med gröna??? Smaken sitter inte i färgen o det är roligt med alla färger, så ta den färg som ni tycker om eller som passar för dagen :)

 

 

 


Du behöver

ca 15 st

 

4 dl sockerkakssmulor

100 gr smör

1 dl florsocker

3 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

punch alt arraksessens

 

marsipan

mörk choklad

 

Rör ihop smör, florsocker, kakao samt vaniljsocker.
Tillsätt sedan sockerkakssmulorna  och se till att allt blandas väl.
Smaksätt sedan med valfri mängd punch eller arraksessens, smaka dig fram tills du blir nöjd!
Forma det hela till en fingertjock längd som du rullar ihop med marsipanen. Skär bort överflödig marsipan.

Skär längden i bitar, ca 4-5 cm långa.
Smält chokladen och doppa ändarna på dammsugarna i chokladen. Låt chokladen stelna innan du njuter av dessa gobitar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards