Direktlänk till inlägg 19 juni 2015

Dags att flytta våra bloggar?

Av Svensson Svensson - 19 juni 2015 04:47

 

Jag har inte varit här länge men jag har märkt att Bloggplatsen inte direkt sköts om, att det inte finns ett bra sätt att ”anmäla” bloggar med innehåll om starkt strider mot de regler som finns – som man godkänner att följa när man startar upp en blogg.

 

Jag har inget emot varken porr eller naket som ett exempel – men nu är det här inte rätt sida för att dela med sig av den typen av material – för det står klart o tydligt att den typen av material inte är välkommet här på Bloggplatsen. Samma gäller att stjäla andra personers material….

 

Det där med vett o etikett ska följas, gillar man inte reglerna för sidan får man leta upp en annan sida där reglerna är annorlunda.

 

Men det gäller ju då också att sidan sköts på ett seriöst sätt – att man håller koll på vad som läggs upp på bloggarna, framför allt också om det görs reklam för sånt material på olika platser som t ex Rampljuset.
Viktigt är också att svara upp på mail där seriösa bloggare anmäler missbruk av sidan. Att man rensar upp när saker som inte ska vara här dyker upp o påpekas.

 

Men som jag ser det så verkar sidan inte alls skötas seriöst, det finns inget som helst som antyder om att någon ens bryr sig om vad som sker, vad som skriv – publiceras på olika bloggar, bilder osv.

 

Då kanske det enda som hjälper är att andra bloggare slutar, flyttar sina bloggar till andra sidor – utan aktiva bloggare inte som besöker sidorna så kommer annonsörer utebli…. Men otroligt synd om det ska gå så långt o sida dör ut pga av att ingen finns att hålla lite ordning o se till att reglerna följs….

 

Eller är det bara jag som störs av det här?????

 
 
Annie

Annie

19 juni 2015 09:34

Jag stör mig också riktigt mycket på detta!
Mejlade ju supporten ang hon som stjäl material från andra, men hon verkar ju vara kvar :(

Också dess porrbloggar, stör mig extremt mycket på sånt, det här är faktiskt INTE rätta platsen för sånt!!

Vad är det för fel på människor undrar jag och ännu värre att supporten inte gör nåt ...

Fick du nåt svar på ditt mejl?

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

19 juni 2015 10:52

ja inget verkar ha hänt
allt har ju lite sin plats o här är det inte..

Nej o jag har mailat två gånger....
Fick du svar?

kram

 
Sara - En blogg om psykisk ohälsa, MS & Livet

Sara - En blogg om psykisk ohälsa, MS & Livet

19 juni 2015 09:57

Du är verkligen inte ensam om det. Jag har fått massor av mitt material stulet av en person här på Bloggplatsen och både jag och flera andra har skrivit till supporten och anmält utan att få svar. Det är väldigt tråkigt tycker jag.
Funderat på att byta bloggportal, men samtidigt vill man ju inte börja om på nytt när man skaffat en stadig läsargrupp och byggt upp en så stor blogg.

http://saramodigh.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

19 juni 2015 11:01

jag blir snopen när jag ser att inget görs eller att support ens svarar på mail dom får in. Varken gällande det du tar upp eller dom två rent porrinriktade bloggarna.
Ja det är kanske det enda som hjälper att få dom att vakna upp... att alla aktiva flyttar - men samtidigt förstår jag att man drar sig lite just för att man fått sin grupp läsare just här.

 
Annie

Annie

19 juni 2015 11:24

Ja jag känner också lite som Sara skriver, har byggt upp denna blogg här och vill inte förlora läsare heller, men .. samtidigt har jag också funderat på att byta bloggportal, även tidigare :)

Tycker det är väldigt tråkigt och Dåligt av supporten att inte göra nåt åt dem bloggarna ( ta bort dem )eller ens svara på mejl :(

Sv: Har mejlat en gång- och inte heller fått svar .

Men just nu är jag så irriterad, så jag mejlar nog igen. Vet inte om det hjälper men ändå .. ;)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

19 juni 2015 11:36

Man undrar ju ens om det finns någon support.....

Kram
O ha en riktigt trevlig midsommar :)

 
Ingen bild

JL

19 juni 2015 11:37

Nej du är inte den enda! Så jag funderar starkt på att flytta min blogg även om det inte varit ngn som tagit ngt ifrån min sida just så känns detta inte som en seriös domän...

 
Annie

Annie

19 juni 2015 12:27

Sv: Ja verkligen! det undrar jag med ..

Har mejlat igen nu iaf.

Önskar dig med en fin Midsommar! :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards