Alla inlägg den 27 april 2017

Av Svensson Svensson - 27 april 2017 09:29


Jag brukar inte titta på den här typen av program, men så är det någon slår på det på tv´n på jobbet, man ser lite... sen en natt ledig hemma - försöka hitta något tt fördriva tiden med så tänkte jag.... jag kikar lite mer på det o ser vad det egentligen är, vad går det ut på... ja för det måste väl gå ut på mer än supa, festa o sex????

 

 

 

Och ja då, det är en sak till som är viktig i programmet. Har kommit fram till att det är minst lika viktigt att det blir konflikter, ordentliga konflikter som man ibland undrar hur dom ens uppkom. Vad som var så viktigt...

 

Jag har nu kikt på dom avsnitten som är på säsongen som går nu - jag har tittat några avsnitt på första säsongen bara för att se om det var samma sak från start eller om deltagarna försöker överglänsa tidigare säsonger. 

 

För det är just det man kan se i andra serier - att för varje säsong blir det mer o mer en jakt på att synas, gör något som inte gjorts tidigare....

 

Men så verkar inte fallet vara här - det är samma agerade från första programmet.

 

Det som slår mig direkt när jag började titta på första säsongen efter den tredje - är att personerna är otroligt lika  - att dom har fyra killar o fyra tjejer som är som stöpta ur samma formar - samma kroppsspråk, samma sätt att vara.

 

Frågan är då - har dom medvetet letat upp samma typer av personer, eller är det så att det är samma typ av personer som söker till programmet för att synas? Eller är det så hemskt att ungdomar i den åldern är stöpta ur samma form - att det där med att vara personlig, vara sig själv finns inte?

 

För hur hittar man så många som frivilligt vill supa - visa sig på tv från den sämsta sidan - göra bort sig i något som är förevigt... frivilligt slöddra på tv, o vara så onyktra att dom inte riktigt vet vad dom säger...

 

Ja det är för mig det mest fascinerande o sen efteråt vara stolta över det mesta dom gjorde i programmet.

 

Fast å andra sidan så vet jag också att det inte har med åldern att göra - för det skulle vara exakt lika även med äldre personen som borde ha lite mer vett i hur man beteer sig... Men när sprit i mängder som är lite över den nivå det borde vara - o varje dag i många dagar - med singlar av båda könen o sen då när det är alkohol i kroppen som släpper spärrar, o andra deltagare som på något sätt sporrar.... sen då lite känslomässig press genom ex som kommer inramlandes... 

 

Men vem vill utsätta sig för detta o samtidigt veta att det förevigas o sänds ut i hela landet???

 

Ja det är en intressant fråga...

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards