Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

Gomorron - det här med nyårslöften, varför inte

Av Svensson Svensson - 8 augusti 2016 06:26

Ja det här med nyårslöften, inte behövs det väl ett helt nytt år för att man ska göra något löfte om förändring o starta upp ett nytt liv???

Visst går det väl bra med en helt ny vecka istället, att det blir en måndag? Så allt man behöver är alltså en ny vecka, en ny måndag. På så sätt behöver man inte vänta 52 veckor för att göra förändringar o ge löften (som man visserligen ändå bara bryter på en ganska så kort tid) - vi kan göra det till "nyveckolöften" o ta tillfället i akt 52 ggr/år... vore inte så dumt, o bryter man löftet så tar det bara någon dag så kan man ge det igen o prova - vem vet - kanske man bryter löftet efter 1 dag första gången, står ut 2 dagar andra gången, tar sig igenom 3 dagar tredje gånge.... jag menar efter 7 försök så har man hela veckan *ler*

 

 

 

Idag skulle min mormor ha fyllt år - ja efter den dagen vi räknade, hon var född den 8e på Sylvia dagen o hette Sylvia. Men tittar man i kyrkböckerna så står det faktiskt 8/9 augusti. Det ser lite lustigt ut, för tydligen så är hon född båda dagarna... synd att det inte står där varför viss anteckning blivit - som detta, varför dom inte kunde bestämma sig när dom förde in uppgifterna där *Ler*... men som sagt vi firade den 8e, o hon är döpt efter den dagen så antar att hennes mamma tycker hon är född den dagen.

 

Grattis mormor, jag tänker på dig idag - <3

 

 

 
 
Annie

Annie

8 augusti 2016 09:58

Du har så kloka åsikter och bra inlägg tycker jag :) gillar ;)
Och en tanke till din mormor ( och till min mormor :)**

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

9 augusti 2016 08:51

Tack det värmer att läsa att du tycker så *ler*

Ja självklart till alla mormor *ler*

Kramar om

 
Sofia

Sofia

8 augusti 2016 23:20

Du har så rätt, vill man förändra så gör det nu! Jag brukar dock ta en måndag men det är ju med bara knäppt egentligen :P

Jag har i hela armen, handen med. Faktiskt mest i axeln och handen. Så tröttsamt, har du med haft så?

http://smultronhus.se

Svensson Svensson

9 augusti 2016 09:02

Ja man har ofta bra ursäkter att skjuta upp saker - men inte lika bra saker som gör att man sätter igång direkt... *ler*


Jag har - jag ska inte säga att jag har jätte ont, det är mer ont, obehagligt o som sendrag, kramp till o från - mest är det domningar. Från axeln ner i handen. Det började i nacken som nackspärr, sen lev det skuldra o axel - sen överarm, ner i underarmen o nu även handen.
Men inte nacke o skuldra längre.

Som sagt inte direkt jätte ont, jag har också kvar styrkan i armen. Men detta domnande är obehagligt, irriterande, känns - o sen mentalt påfrestande - "ska det inte bli bra, vad är det"

Först när jag sökte till vårdcentralen fick jag komma till en sjukgymnast som kollade upp styrkan, känseln o rörelseförmågan i den armen (vänster) mot den andra. Vilket var lika så jag blev hemsänd med ett ark med övningar - träna....
Blev inte bättre så jag gick iväg igen, träffade en läkare som sa ungefär.... låt det gå till augusti som sjukgymnasten sa - återkom då om det inte gått över.

Sen träffade jag på en kollega eller han är massör men jobbar då o då extra med att köra taxi. Han sa kom till mig ska jag kika - så jag var till honom, fick massage o bra tips, framför allt fick jag en förklaring till vad det var o vad som kan bli nödvändigt att göra - spruta, men kortison in i axeln. Vilket jag kommer göra allt för att slippa.

Så tänkte om du också hade domningar - kanske jag ska be om att få tabletter med kortison först... prova.

Nu ska jag tillbaka för mer massage o kolla av hur det känns i veckan - ska rådfråga honom då vad han tycker jag ska göra. Då det inte känns bättre... det var bättre dagarna efter men sen är det samma igen...

Håller med - tröttsamt ....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards