Direktlänk till inlägg 4 augusti 2016

Ord efter varandra blir...

Av Svensson Svensson - 4 augusti 2016 13:43

... en lista som bara inte går att låta bli att läsa o sen göra en egen - som tidsfördriv...

 

Hittade listan hos Annie - http://lifebyannie.bloggplatsen.se/2016/07/26/11342039-annie-som-alfabet/ - först o har sen klurat på den ett bra tag, för att få klart min egen. Det är inte lätt, vissa bokstäver kan jag få flera bra ord på som beskriver mig, andra blir det tvärstopp... lånade också några bokstäver från Annie´s lista - det var bra ord som stämde på mig med... *ler*

Så får du till en bra egen lista med alla alfabetets bokstäver???

 

A= Arbetar (för mycket)
B= Blond
C= Choklad
D= Drömmare
E= Envis
F= Fantasifull
G= Graverar
H= Humor
I= Idérik - men intetsägande var ett ord som jag först tänka använda, fungerar bra det med
J= Jordnära
K= Kramig
L= Lojal
M= Mysälskare 

N= Naglar, men här ska ju också nallar vara med, jag älskar nallar, kan inte motstå dom mjuka 
O= Obstinat
P= Phalaenopsis (orkidé) älskare
Q= Qvinna
R= Rak
S= Stenbock
T= Tålamod
U= Unik
V= Varmhjärtad
W= Wanlig (ja man får väl vara lite kreativ med bokstäverna)
X= Xtra kramgo
Y= Yrkesförare
Z= Zkratt
Å= Åtrår
Ä= Älskar
Ö= Önskeresa (Australien)

 

 
 
Annie

Annie

4 augusti 2016 14:22

Vad kul att läsa!

Tycker verkligen du verkar vara en härlig person och fin människa och av att döma av svaren, så vet jag att du är det :) *ler*

Roligt att du gjorde listan :)

Är du blond i dig själv eller färgar du( som jag ;)? ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

4 augusti 2016 15:14

Tack *rodnar* jag blir varm o glad av att läsa att du tycker så.

Jaaa, kunde inte låta bli, men det tog några dagar att hitta ord för varje bokstav - inte så lätt som man tror direkt för det ska ju inte bara vara ett ord utan beskriva en som person *ler*

Beror på vad man menar med blond ;) jag är mellanblond, blir ljus av solen på sommaren men sen på den andra halvan av året så behövs det lite hjälp för att det ska se bra ut...
Kan tänka mig att det är lite lika för dig?? Vi är inte bara superblonda hela året om så att säga *ler*...

Kramar

 
Annie

Annie

4 augusti 2016 15:36

Sv: Varsågod ;)*ler*

Precis ;) Bara det att jag tar hjälp av frissan hela året haha .. ;)
Är ganska mörk egentligen faktiskt. Inte många som tror det, men så är det ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

5 augusti 2016 21:00

Ja man får ta lite hjälp ibland :)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards