Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Nyaste småttingarna - orkidéer

Av Svensson Svensson - 8 april 2016 08:15

Ibland går det inte att låta bli - fast att man ska, eller mer för att det finns egentligen inte plats - jag vill ju ha lite plats ifall att jag råkar springa på något jag bara måste ha...

 

Vet inte om jag kan räkna in dom här i den kategorin - kanske - eller mera kategorin, dumt att missa när dom står framför näsan på mig.

 

Den första är en orkidé med kort stängel o mindre blommor - plantan var bara så stor, eller rättare sagt det ser ut att vara 3 plantor tillsammans i krukan. För 49 kr var det ett måste  - tittade inte ens på själva blomman. Blev positivt överraskad när jag kommit hem  ser att det var en lite rosa blomma.

 

 

 

   

 

 

Den andra hittade jag idag - men då var det mer själva blomman som lockade - är svag för färgen o sen när jag såg den måste jag kika lite närmare - att det då var två plantor i krukan gjorde att det var lätt att ta med den hem. Liten o kort stängel, på den här också - kostade 30 kr mer än den rosa.

 

 

 

 

Blir skoj att se hur jag kan får dom att växa på sig :)

 
 
Annie

Annie

8 april 2016 11:08

Sv: Varsågod :)

Det är så smarrigt :) ;)

Känner att min passion för att experimentera med maträtter och min passion för bakning-har kommit tillbaka lite i allt detta. Visst jag får välja mina tillfällen i all sjukdom, men ändå kul :)

Ps: kommer nog komma upp fler recept framöver på mat el bakning ds ;)paleo då alltså ;)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

8 april 2016 11:51

Skoj att höra att du fått tillbaka glädjen i att experimentera köket igen - det är skoj, men det går lite upp o ner även för mig - så jag förstår dig, ibland så går det ner.... din sjukdom gör att jag förstår att köket är prio långt ner på listan ibland *ler*.....

Kanske till o med lite egna recept som du lekt ihop :)

Kram

 
Annie

Annie

8 april 2016 15:18

Sv: Tack för att du delar med dig :)
Ja jag är likadan, är ganska mycket kontrollmänniska .. ;)
Som dig,absolut jag kan gärna ta ett glas vin på helgen till middan men jag är ingen festprisse .. :)

Förstår att du möter en del i ditt jobb, visst kör du taxi? :)

kommer upp ett gottis recept senare tror jag, kanske söndag ;)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

14 maj 2016 09:17

japp jag kör taxi :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards