Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

Ett måste i dagarna

Av Svensson Svensson - 11 mars 2016 22:15

 

Är väl att skriva något om finalen på årets melodifestival? Och jag ska inte vara sämre, eller hur? Man måste ju vara som alla andra *ler*. Men då är frågan – vad kan jag skriva – jag har sett en liten snutt av deltävlingen som var i Norrköping, en repris gick på tv när jag o min väninna pratade av oss när jag besökte henne, tv´n bara skvalade där lite i bakgrunden. Kan inte säga att jag kommer ihåg låtarna *ler*….

 

Men klart jag har säkert hört flertalet av dom som nu ska upp i finalen på radion, jag har bara inte varit medveten om att det varit låtar som deltagit o gått till finalen. Så för att kunna skriva något, ja om låtarna o vad jag tycker om dom – så blev jag tvungen att googla, kika lite på vilka det är o hur dom låter. Och visst var det så att flertalet har jag hört på radion o redan ledsnat på också för den delen.

 

Låtar jag tycker om att lyssna på, dom gör mig glad – inget sagt nu om jag tycker dom är bra eller ska vinna – bara att dom är trallvänliga o jag blir glad av att höra dom, det är;

Panetoz – Håll om mig hårt
SaRaha – Kizunguzungu
Ace Wilder – Don´t Worry
Boris René – Put Your Love On Me
Samir o Viktor – Bada nakna

 

Låtar jag sen kan säga att jag gärna hör på radion, dom är lagom bra skvalmusik, det är;

David Lindgren – We are Your Tomorrow
Robin Bengtsson – Constellation Prize
Frans – If I Were Sorry

 

Men vinna, vem ska vi sända – ingen???

Ialla fall ingen jag redan tröttnat på tänker jag, som;

Molly Sandén – Youniverse
Oscar Zia – Human
Wiktoria – Save Me

 

Men ska man nu skriva om tillställningen ska man väl också ha en åsikt om vilken låt som kan vinna eller som man hoppas ska vinna eller tycker ska vinna…. Och måste man så *ler*. Då får jag säga att det kan stå mellan Acer Wilder, Boris René o Robin Bengtsson.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards