Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

Ordspråkslek på flera

Av Svensson Svensson - 9 mars 2016 07:43

 

I natt, på jobbet var vi en hel hög som skrattade lekte med ordspråk, eller vi svängde till ett ordspråk så att det till sist inte var sig likt ett dugg. Kul hade vi ialla fall, skrattade gott gjorde vi hela högen - antagligen en hel del av trötthet också, jag menar efter kl 1 på natten så ska man kanske inte sitta på jobbet o prata. Om man nu inte jobbar som jag o några till gjorde - men det fanns också några som antingen borde gått hem för längesedan eller inte ens skulle varit där för det var ledigt - men vi trivs jäkligt bra tillsammans o vi har otroligt skoj tillsammans. Ja så pass att man faktiskt gärna kommer tidigt, stannar kvar eller går ner en stund o sätter sig om man har tråkigt en ledig dag eller som här kväll/natt. Ibland finns ingen på stationen alla är ute o köra, andra gånger finns det flera där att umgås med en stund.
 
u mer. Ja vi är lite knasiga, men vi är alla lite lagom knasiga på samma sätt därför tycker vi så mycket om varandra o har så otroligt mycket skoj tillsammans. Ja det finns planer på att umgås mer även utanför jobbet så vi slipper sitta kvar efter eller komma dit på lediga dagar *Ler*. Vi kan helt enkelt inte slita oss från varandra <3
 
 
   
I natt lekte vi skrattande med ordspråket “Som man bäddar får man ligga” alla var med o lekte runt med orden så att vi alla skrattade änn
 
Om man bäddar får man ligga
Vill man ligga måste man bädda
Ligger man får man bädda
Ligger man kan man inte bädda
Ligger man bra kan man ligga kvar
 -Dåligt bäddat blir dålig liggande Bara liggande inget bäddande
 
Ja där var bara en liten del - det var flera o sämre *ler*, alla drog sitt strå till att få ordspråket mer eller mindre “förbättrat” *ler*
Ska själv krypa ner o ligga eller sova :) i säng jag bäddat själv o det känns skönt i sängen så den är bra bäddad *ler*
 
 
 
 
 
 
Annie

Annie

9 mars 2016 12:12

Haha roliga ordspråk ;)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

9 mars 2016 16:44

*ler* ja visst fick vi till det bra - men dom fräckaste uteslöt jag här

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards