Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Tittar på film, serier - sömnlös i

Av Svensson Svensson - 13 augusti 2015 05:45

sängen, hostandes o snörvlandes sista veckan, Lite svettas, lite frysa om vart annat...
Då började jag slötitta på datorn, först matades några filmer av - erkänner att jag inte sett hela filmerna, somnat ifrån dom korta stunder - vet inte om jag ska skylla på feber eller tråkiga filmer? Kanske en blandning.


Däremot det jag sett klart är säsong 1 av "Grace and Frankie" - trodde först att det skulle bli en tråkig serie att somna till. Men icke, till min stora förvåning o glädje var den riktigt riktigt bra o jag ser redan fram emot att säsong 2 ska komma. Den var rolig, helt klar roade den med mycket humor. Men samtidigt var det djup i delarna som ialla fall fastnade hos mig o fick mig att börja tänka på många av sakerna som togs upp.


Det handlar om två par som varit gifta i 40 år, männen är arbetskollegor. Båda paren hamnar i skilsmässa samtidigt - för männen bestämmer sig för att inte leva i hemlighet resten av livet, dom vill visa utåt sin kärlek till varandra o gifta sig. Dom hittade varandra o levt med sitt förhållande hemligt under 20 år.


Dom har verkligen fått in många olika personligheter, lite bohemiskt, lite överklass stuk, lite droger, homosexualitet, förhållanden på olika sätt, sexualitet - även när man blivit 70+, öppenhet om sex, omtänksamhet, kärlek, olikheter, dejting, olika sätt att hantera situation som ger sorg m.m


Sen att det är många bra välkända äldre skådespelare med gör det absolut inte sämre, som; Jane Fonda, Lily Tomlin, Sam Waterston, Martin Sheen, Craig T. Nelson och Ernie Hudson, för att nämna några.


Det en serie jag helt klart rekommenderar. Vem vet kanske även du får lite tankar o kommer fram till något nytt, lär sig något om dig själv - så som jag gjort.... eller så är det bara feberhallucinationer ;) - något du inte kan veta om du inte tittar själv ...

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards