Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

Tankar om misshandel snurrar i huvudet i natt

Av Svensson Svensson - 6 augusti 2015 03:05

Läste en blogg - läste flera olika inlägg.

Fastnade till lite på det om misshandel o den vinkling som inlägget hade. 

Jag läste också kommentarerna på fb, för det är där alla lägger sina kommentarer, inte i bloggen - tyvärr. Det jag noterade var att alla direkt tänkte - slå, att någon blir slagen, fysiskt våld. Att ordet misshandel direkt ledde tankarna in på den banan. Otroligt intressant faktiskt, ingen tänkte på det ännu mer dolda, den psykiska misshandeln.

 

Inlägget i sig tar upp en vinkling som jag kan hålla med om behöver tänkas på, behöver tas upp. Inte sagt att misshandel någonsin är acceptabelt, men får inte misshandla en annan person varken fysiskt eller psykiskt. Men man kommer heller aldrig kunna arbeta på att få bort något dåligt om man inte tittar djupare, tittar på orsakerna, försöker förstå. 

 

länk till inlägget om någon blev nyfiken att läsa

 

http://mentalkraft.blogspot.se/2015/08/misshandel.html?m=1

 
 
ToBeMe

ToBeMe

6 augusti 2015 09:37

Jag förstår vad ni menar men det är farliga tankar ni leker med. Både för att offren som redan febrilt letar efter orsaker och ursäkter för att försöka förstå och kunna få något form av svar kommer att ursäkta de skyldiga ännu mer. Men också för att de skyldiga kommer att se sina handlingar som accepterade. Jag står för nolltolerans. Ja vi är bara människor. Men misshandel är misshandel.

http://tobeme.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

6 augusti 2015 10:08

Att försöka förstå, att se att det kan finnas bakomliggande andra saker - är inte samma sak som att acceptera att det sker. Jag har också nolltolerans, men för att kunna ha det måste ialla fall jag också se från andra vinklar, ha ett bredare perspektiv. Det gör inte att jag på något sätt accepterar mer - snarare att nolltoleransen stärks.
Men att ha kunskap, att lära sig mer om saker - även det som kan vara bakomliggande är viktigt för mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards