Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Svensson Svensson - 12 juni 2015 20:15

Lilla My



Väntar du dig beröm, va?

Har du ingen sprätt i kroppen?





 

Av Svensson Svensson - 12 juni 2015 16:29

Sovit bort hela dagen.... mmmm härligt. Det var jätte skönt att sova många timma, 7 nattpass klara... 3 kvar sen lite lite ledigt.

 

Posten var skoj o intressant - den ska jag ta hand om imorgonbitti. Det är tjockt kuvert att läsa igenom - intressant, ska bli riktigt intressant faktisk... men trodde nog kuvertet skulle varit tjockare. 

Sen är det paket *ler* många eller ja tre som ska packas upp. Det blir att plantera o byta gardiner *ler*

 

Nu mot nattens härliga arbetspass... både att jobba - köra kunder, samt få tillfälle att prata o umgås lite med arbetskamraterna.... brukar bli lite samling o prat framåt småtimmarna *ler*

 

 

"Arbeta, och du blir stark, sitt stilla, och du kommer att stinka."

 

 

 

Av Svensson Svensson - 12 juni 2015 06:35

Ja faktiskt... varför var det just han som skulle ha bilen efter mig???

Jag var irriterad i förrgår, jag blev inte mindre glad igår när jag tog bilen för passet.. så skitiga var båda två både invändigt o utvändigt… kan ta att dom inte är super fejade varje gång man tar en bil – men någotsånär o såhär får dom bara inte se ut. Var helt inställd på att inte städa förrgår men så kände jag att såhär kan jag inte komma med det till kund, så det blev till att städa ordningen den invändigt, rejält, o sen utvändigt. Så den var väldans fin när jag lämnade ifrån mig den.

 

Så igår då, den var ännu smutsigare – jag menar hur lyckas man få lerfläckar på panelen??? Jag kände mig grymt obstinat o tänke INTE varken städa den invändigt, tvätta den eller tanka… nääää never ever…. Så kl 5 i morse ser jag att det är ju en av dom som städar som ska ha bilen efter mig, det är oftast riktigt skoj att ta över när han kört, bilarna är städade o fina… Så inte kunde jag låta honom få en så skitig bil…. så iväg o tanka, in i tvätthallen o tvätta av den utvändigt, invändigt dammsuga, torka av panel, sidor osv, torka fönstren invändigt…. jag han faktiskt till o med skrubba fälgarna lite… så lite små arg... varför var det just han av alla - nu kunde jag ju inte vara obstinat fullt ut. 

 

Så när han kom o tog över en riktigt fin glänsande ren bil …. O jag som INTE skulle…. Ja det gick ju inte…. Måste bättra mig på den punkten *ler*

 

I natt har jag haft… vet inte om jag ska kalla det sällskap, fri passagerare eller en förhoppningsfull matgäst med i bilen. En variant jag inte alls gillar. För mig fick dom dö ut helt… men det här ogillandet är inte ömsesidigt, snare tvärt om, dom avgudar mig o jagar mig….

 

 

 

 

 

Jag tog bilden, den flög mest omkring i fönstret, så jag passade på när den satte sig stilla en stund. Sen tänkte jag faktiskt slå ihjäl den, *pang* borta…. Den lille blodsugaren skulle vara ”no more” – men inte heller det gick så bra…. Jag klarade inte av det heller utan öppnade fönstret o viftade ut den på morgonen.

 

Måste nog vara något fel på mig *ler*

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards