Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Regndags aktivitet - pyssel

Av Svensson Svensson - 17 september 2015 13:15

Förmiddagen idag blev till att pyssla med min lilla syster o hennes dotter. Igår var jag in på Panduro - ett måste varje gång jag är i närheten av en butik - o hittade ett bord med reasaker o vi plockade runt bland lite askar o påsar - göra smycken, det ska vi göra en annan gång jag o systerdottern. Istället fastnade jag för ulliga gulliga rosa bollar. Dom var bara tvungna att följa med hem - tillsammans med lite lim.

 

 

 

Men vilket jäkla lim jag fick med mig, rekommenderat av butiksbiträdet - det hade en torktid på mååånga timmar. Och det tog tid att få bollarna att fastna.

Min syster var mer eller mindre tvingad att göra minst en figur.... medan jag o den lilla klistrade på o gjorde flera. Mycket skratt o väldigt mycket lim överallt kan man nog sammanfatta förmiddagen :)

 

 

Här är mina små pyssel djur/figurer efter dagens pyssel o jag kallar det "limstund"

 

Här finns min syster o henne dotters figurer :)
http://larkans.bloggplatsen.se/2015/09/17/11181125-pyssel/

 

Jag hade också fått tag på några muggar som jag snabbt dekorerade lite passande - tog med dom hem o just nu står dom i ugnen för att härda. Sen ska dom levereras imorgon... sen får vi se hur lång tid det tar innan dom fått fötter o rymt dom med :)

Men då gör jag nya - bra sysselsättning regninga dagar :)

 

Snart får jag nog också veta om jag får en ensam kväll o hinner titta ifatt mig på lite tv-program eller om jag ska ut o köra bil.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards