Direktlänk till inlägg 11 september 2015

Uber - äntligen sker något

Av Svensson Svensson - 11 september 2015 08:16

Äntligen en dom, äntligen börjar det ske saker åt rätt håll...

Uber ÄR svarttaxi - ialla fall enligt vårat lands lagar... för att köra personer i trafik mot betalning så finns vissa lagar o regler som ska följas...

Det gör inte Uber alls.... 

 

Alla som säger att det är en tjänst för att samåka...

jag undrar om dom ens vet vad ordet samåka betyder - för mig får gärna folk samåka. Men då är det en person med en bil som ska från punkt A till B - och tar med sig andra till samma punkt eller släpper av utmed vägen o man delar på kostnaden. Men förutsättningen från start är att den personen som har bilen o kör själv ska till slutdestinationen.

 

Om man däremot kan beställa en resa från punkt A till pukt B o en förare kommer med sin bil o kör sträckan utan att det är meningen att h*n själv ska åka dit. Då är det inte samåka då ÄR det en beställd tjänst o då ska dom lagar gälla som finns.... 

föraren ska ha leg, bilen ska vara registrerad o ha ett taxametersystem - för att nämna några saker.

Kör man beställd resa utan det så är det svarttaxi oavsett vad dom försöker få det till...

 

Och nu äntligen kommer den första domen - bara vänta på att flera ska komma...

 

http://www.expressen.se/nyheter/uberpop-forare-domd-till-boter/


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21398162.ab

 

(domen har redan till o med spritt sig utanför landets gränser som nyhet 

http://www.thelocal.se/20150911/first-uberpop-driver-convicted-in-sweden)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards