Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Svensson Svensson - 31 augusti 2015 06:31

Ja nu är det dags, det är den sista sommardagen för året, det är dags att ta farväl av sommaren som ju faktiskt till slut kom o visade sig från den lite mer fina sidan, den trevliga varianten av svensk sommar. 

 

Jag säger nu inte att det är slut på soliga varma dagar, nej säger bara att sommaren är slut. Imorgon 1 september är det dags för hösten att starta. Helt otroligt, snart är det jul igen :)

 

Nattens pass avslutades med en tur till Arlanda o på vägen hem var jag bara tvungen att stanna till, njuta av den sista soluppgången för denna sommar - en morgon som lovar en fin dag, men det vet vi ju av erfarenhet att det kan slå om o bli helt annat väder än sol o blå himmel.... man jag kryper ner i sängen för att sova liten stund med tanken av att jag kommer vakna till en underbar dag - igen.

 

Det här är verkligen vardagslyx av hög kvalité - att kunna njuta av naturens alla olika skepnader.

Och morgonen var otroligt vacker, jag njöt av lugnet, av det jag kunde vila ögonen på och jag njöt av mina tankar som idag samlat ihop sig igen, nu fungerar jag lite mer normalt (ja normalt för mig :) ) Och jag tänker mer på nuet o framtiden, som att det bara är ett pass kvar o sen får jag krypa nära, mysa, bli ompysslad, kramas - det är något att se fram emot det, väldigt mycket, det är stunder som får mig att känna mig hel o som ger mig massor av kraft o energi *ler*

 

 

 

Av Svensson Svensson - 31 augusti 2015 04:00

Oscar Wild

 


 

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting."

 

 

 

 

  

 

  

 

En välklädd dandy med mycket intelligent humor, dubbelbottnad o ironisk så inte alla alltid hänger med i vad han mena. Men replikerna han gjorde är så eleganta, så skämtsamma o skrämmande träffande. Han trollband sina åhörare med sitt sätt att tala, sitt sätt att skriva teaterpjäser, dikter, romaner o recensioner. Hans sätt att formulera sig i olika citat kan avnjutas o funderas över även idag.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards