Alla inlägg den 3 augusti 2018

Av Svensson Svensson - 3 augusti 2018 07:18


 


Ja det fick jag mig igår - helt spontant o för mig oförberett, men vad sjutton lite dans (även om jag har 2 vänsterfötter) är bara skoj. Och på jobbet också :)

 

Ännu en dag var nästan över, det hade för första kvällen på riktigt längre blivit behaglig temperatur, det var svalt, man kunde andas. Det märks också att det drar mot hösten för det börjar mörkna, o bli riktigt mörkt framåt natten. 

 

Det var "lite" trassel med tågen igår kväll o det sista tåget var på eftermiddagen helt inställt, men sj tog sitt förnuft till fånga - fungerar inte ställa in sista tåget från Stockholm en Pridekväll... ja inte annars heller när folk inte har möjlighet att ta sig hem annars.

Det blev även buss från o till Västerås - ja det är ju redan mellan Stockholm o Bålsta.

 

Självklart så när bussen från Stockholm kommer in så är det alltid några som smiter förbi en trotts att man står utanför bussen o talar om att tåget inte går men dom får åka buss istället...  så jag haltade upp till perongen för att hämta ner dom personerna (som alla hade hörlurar i o hörde inte ett smack förrän man var väldigt nära o dom märkte att man kanske ville något...) Man glada följde dom med ner för att ta buss...

 

När vi är på väg ner så kommer även en pendel in... o när jag går där så helt plötsligt får jag hörlurar nedsatta över huvudet med glad musik - o killen som satte på mig hörlurarna - ja han var lite "glad" om vi säger så *ler* han tog tag i mig i det blev en liten sväng om där mitt bland folk mellan perong o bussar. 

 

 

 

 

 

Kan man annat än själv smittas av sån glädje o spontanitet en skön sommarnatt? Nej, jag bara skrattade o konstaterade att inget av mina jobb är tråkiga, både är sorten där man kommer i kontakt med människor i alla olika sinnesstämningar - jag föredrar att komma ihåg o glädjas med dom som är som den här killen - glada, skrattande, sjungande, spontana, trevliga - det är dom personerna (förutom kollegorna som är bara bäst *ler*)  som gör att jobbet aldrig blir tråkigt utan ger så mycket glädje. 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards