Alla inlägg den 20 juni 2018

Av Svensson Svensson - 20 juni 2018 15:44

 



Jag har haft idéer om hur jag vill inreda, hur jag vill ha det. Det är genomförbara idéer blandat med saker som inte alltid går att genomföra så som jag först tänkt mig... det är det fina med idéer, just att det är ett frö till något som sen kan växa fram. Och ett frö behöver inte vara färdigt, eller ens fungera från start utan det fina är att det utvecklas o ändras när det växer fram.
 
Igår fick jag en liten inflyttningspresent - som jag bara älskar, den var bara perfekt o precis “jag”. Och den var inte bara vacker att se på, skön att ta i utan den just fick igång mina insomnade idé tankar. Helt plötsligt började det snurra med lite mer fart o fläkt. Det har funnits lite där nu - men stoppats av mig själv, tar det sen, det går inte, gör det här o det där först....
 
 
 
 
 
 
Men idéer behöver ju inte stoppas för dom hindar en ju inte från att göra allt det där man kanske måste göra först, o en idé blir bara bättre när den får mogna o bollas lite fram o tillbaka ett tag. Under den tiden hinner man göra det man måste först. Så idéer kan få flöda precis hur mycket som helst *ler* o det var precis vad som hände - nu började det snurra runt igen o med glädje känner jag att jag vill planera, jag vill bolla, jag vill ...
 
Så jag har bollat lite med en väninna, vi har pratat om det långt tidigare - att gjuta tillsammans. Men klart tid ska finnas o jag måste ha en bil *ler*, det var lite omöjligt att få hem sakerna annars - lite svårt på tåg o buss... Men nu känns det skoj att planera lite igen o spåna iväg i tanken.
 
 
 
 
 

Jag blev så överraskad o glad igår, o jag är minst lika glad idag när jag märker hur det fått mina idé tankar att komma igång o snurra igen, inte tankar långt fram utan tankar mer i nuet, hur ska jag lösa detta så att det passar mig på alla sätt, så att det blir bra.
 
 
 
 
 

Tur att man kan ta en sak i taget o i lugn o ro se till att hitta just det där man vill ha..... men ändå låta idéerna spruta fram *ler*
 
 
 
 
 
 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards