Alla inlägg den 18 juni 2018

Av Svensson Svensson - 18 juni 2018 12:27

 



En nära väninna till mig driver en blogg där hon idag tar upp frågan om kroppsstorleken spelar någon roll. Jag läste igenom hennes inlägg o har sen dess gått o funderat, tankarna har vandrat fram o tillbaka o jag kände att jag måste skriva av mig – det är ett bra sätt att få ur mig tankar som annars liksom fastnar kvar o far runt runt.

 

Läs gärna själva hennes blogg o se vad ni själva skulle svara på frågan (tänk frågan mera – kan du bli kär i en person med…. – så kan alla personer oavsett man, kvinna eller läggning tänka sig frågan. Fastna inte på att frågan är ställd för en kvinna som är heterosexuell – det här är en fråga som alla kan ställa sig)

 

 

http://www.kvinnorslust.se/?p=2492
Ja o när du ändå är där, passa på o läs mer, hon tar upp många bra saker där.

 

Jag tänker inte svara upp på något hon har skrivit i sin blogg, det inte därför jag fick tankarna, för att jag inte förstår henne i det hon skriver o det är hennes tankar o hennes erfarenheter som hon skriver om – nej jag kommer enbart ta upp dom tankar som jag fick när jag läste hennes fråga. Så när jag skriver ”man” så kan du lika väl läsa ”jag”, för det är mig själv, mina tankar jag skriver av mig om.

 

 

 

 

 

Ja, jag kan bli kär i vilken man som helst, det är mannen inte storleken på honom som avgör om jag blir kär eller inte. Och nu pratar jag att bli kär, att älska o vilja ha en relation med, en framtid med. Det där som kommer av att man blir kär. Att älska o att vara kär är för mig en känsla som kommer efter ett tag o som är en djup stark känsla – inget som kommer direkt.

 

Däremot så är frågan; Skulle du bli attraherad av…. 

 

 

 

 

 

Här kan svaret bli lite annorlunda, här kan svaret bli att nej. Men det är inte helt säkert det heller. För ibland så blir man starkt attraherad av en person o man vet inte exakt varför. Det kan vara ögonen, det kan vara rösten, det kan vara hur h*n rör sig, det kan vara utseendet, det kan vara doften, hans energier … ja det kan vara i stort sett vad som helst. Vissa saker vet man är saker man tycker är attraktivt, sånt som gör att man reagerar lite mer på en person.  Men det som sen verkligen gör att man attraheras är saker många gånger som man inte direkt kan sätta orden på, eller förklara, det är bara en känsla som kommer o ibland så starkt att det bara suger till i magen.

 

Visst det vara det man ser, direkt, utseendet. Men för mig är att tycka att en person ser bra ut, är snygg inte alls samma sak som att jag attraheras av personen. Nu pratar vi om attraktion i meningen – jag vill ha sex med, jag vill lära känna närmare. En snygg person, en person med ett utseende som man tycker är attraktivt, kan ge en känsla att dig vill jag gärna lära känna lite mer… men sen behövs det att personen i det första läget av kontakt visar sig ha mer än ett yttre för att jag ska vilja lära känna den närmare.  Utseende attraktionen kan gå över fortare än den kom…

 

 

 

 

 

 

Så för mig är en snygg person trevlig att vila ögonen på, det är inte alls nödvändigtvis en person jag vill lära känna närmare. Men jag kan uppskatta en vältränad, snygg man med six-pack, biceps osv… att titta på – ja okey då erkänner jag gillar att känna på, smeka en vältränad arm eller lår *ler*. Så okey jag är väl ytlig jag med… Nej så illa är det inte, för det krävs mer än att jag tycker att mannen är snygg o har en snygg kropp för att jag ska vilja ta på, känna på honom. Däremot OM mannen som jag attraheras av, som jag är kär i, har lite muskler här eller där så inte klagar jag *blink* - som muskler på låren… låta handen…. Nepp, här stoppar vi den tanken. Eller riktigt blå ögon…. Mmm – nej just ja, skulle stoppa tanken *ler*…

 

 

 

 

 

 

Så när jag tänker efter så är det skillnad på vad jag tycker är snyggt att vila ögonen på – det är inte samma sak som att jag vill lära känna personen, eller attraheras.
En person jag känner spontan attraktion till av någon anledning behöver inte vara snygg att titta på, om man tänker på det sätt jag pratar om först, det som bara gäller utseendet, det ytliga. Visst kan det vara hela utseendet, eller en detalj – som ögonen, rumpan…  men lika ofta kommer attraktionen av någon annan anledning. Som jag nämnt tidigare, rösten, rörelser, doft….  Men även om det blir en attraktion så kan den gå över lika snabbt om personen sen visar sig vara på ett sätt som jag inte alls attraheras av…
Men sen att bli kär, den där djupa sköna varma känslan som finns i hela kroppen, den som gör att ens partner är den vackraste, snyggaste hunken i hela världen – oavsett storlek på kroppen, eller hur han klär sig… han är så mycket mer än alla andra på alla sätt…  Den snyggheten, den attraktionen finns bara o kommer bara av att man älskar…

 

 

 

 

 

 

Det är ialla fall så för mig o det är så jag vill ses, attrahera min man. Jag ska vara det vackraste o bästa han vet pga av att han älskar mig.
Är det inte så, då är det inte rätt, då finns inte rätta känslan där, man ska titta på varandra på ett sätt som gör att man utifrån ser att dom här två ser inga andra än varandra.

Hur sen andra fungerar, ja det är upp till dom, o inget är mer rätt eller fel, så länge man mår bra, är lycklig så ska man göra som man vill – är man däremot inte det… ja det är en annan sak….

 

Hur är det för dig, hur tänker du, hur fungerar du?

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards