Alla inlägg den 13 juni 2018

Av Svensson Svensson - 13 juni 2018 22:53

Ikväll sitter jag här solen har gått ner, det är lite småkylig luft som drar in från den öppna balkongdörren, juvligt skönt. För bara en kort stund sen var ljuset härligt mjukt gulrött av solnedgången. Det ljuset skymtade jag genom persiennerna mellan lådor o annat som står överallt i lägenheten....

 

 

 

 

 

 

Ja det är verkligen överallt, det mesta är lådor, sen kommer det en uppsjö av typen IKEA-kassar (dom är det bästa som finns när man ska flytta), det står också möbler vars delar bör få hitta varandra igen - dom tar mindre plats då.
Själv snirklar jag mig mellan allt detta, långt ifrån graciöst, men det går utan att censurerade ord o ömma tår.

 

Och visst allt ska plockas upp, flyttas runt o få sin rätta plats... vilket i sig kommer bli en liten konst bara det... o det är som sagt hälften kvar av det här med att flytta. Det är ju inte enbart packa o flytta iväg allt, det ska upp också...
Men jag sitter här så nöjd så otroligt nöjd, trött o glad.
Jag har en lägenhet med eget badrum med badkar, jag har ett kök, ett riktigt kök med en spis.... jag kan steka o grilla - laga mat o baka - igen *ler*.... Det första jag gjorde när jag sovit här första natten var att gå upp straxt efter kl 7 o steka potatis o kebabpinnar *ler*... ja lite tokig frukost men känslan - jag kan steka ... jag kan laga mat - den var helt otrolig. Ja ni vet när man jämför känslan med en orgasm... när det är en bra känsla - så bra var den *ler*

 

Och jag har mig en liten balkong också... o klart jag bara måste ha en liten färgklick där...

 

 

 


 

 

Det är en liten rackare denna lägenhet - men den är min, o jag har allt jag behöver... sen att den har ett jätte bra läge gör inte direkt ont det heller.

 

Nu kommer det säkert ta till efter midsommar innan jag tar mig an att plocka upp seriöst - jag jobbar o jobbar o jobbar fram tills efter midsommarhelgen.... som någon sa när jag sa att jag är riktigt nöjd att min tidsplan fungerade, jag är till o med färdig 2 dagar tidigt - tänkte bli klar o lämna nycklarna på fredag (- men blev klar idag o lämnade nycklarna vid kl 20.30 UNDERBART). för jag har ju inte haft direkt ledigt jag har ju jobbat full tid.
Vaddå jobbat fulltid menade han på.... ja sa jag, jag har ju jobbat.... blev lite fundersam över hans kommentar först...
men sa han, du har inte jobbat heltid du har jobbat minst 1,5 heltid... *ler* ahhh det var så han menade.... o ja det stämmer ju....

 

Kartongerna kommer inte rymma sin väg, så jag kan ta allt i den farten jag själv har lust med. För första gången på många många många månader (läs ca 2 år) känner jag mig hemma, känner jag mig lugn o trygg... o ser framåt.

 

 

 

 

 

Säger jag till - ja behöver inte namnge.....
för det var en stor oro för hur detta skulle gå, hur skulle jag fixa flytten....

men att få hjälp, inte ens behöva fråga utan hjälp erbjöds mig.... bara det här att veta att jag hade hjälp - det var enormt energigivande o gav kraft att fixa till det.... så lite som gör så mycket....

Sen till hjälpen jag fick - tackar o är så glad, det är oavsett vad vi gör roligt att umgås... även att flytta o bära *ler* 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards