Alla inlägg den 3 april 2018

Av Svensson Svensson - 3 april 2018 06:00

Idag firar vi kärleken, det är Kärlekens Dag. Den ska inte förväxlas med Alla Hjärtans dag, något som påpekas.... men det finns ingen förklaring till vad som då är skillnaden mellan dessa dagar o firande. I och för sig - kärlek i alla former ska firas varje dag *ler* - så det kanske kvittar vad skillanden är. Men min nyfikenhet är ändå väckt, för någon baktanke finns säkert i detta, då vill jag veta.

 

 

 

 

 

Klart jag kan ju göra min egen lilla analys om var skillnaden ligger... hmmm näää kan inte komma på något bra... men skrutt samma för jag gillar kärlek o att få visa den till dom jag älskar o självklart få tillbaka, bli bekräftad att man är älskad. 

 

Och nej jag talar inte enbart om att ha en partner - jag pratar om all kärlek, alla man älskar på olika sätt - mina barn (så jag älskar mina tjejer o kommer alltid att göra...) eller min syster o hennes familj, mina vänner - jag har dom absolut bästa vännerna man kan ha, mina kollegor - ja jag älskar dom också (okey ska vara ärlig, kanske inte att jag direkt älskar dom alla...) men på ett annat sätt. Ett djur kan man både älska o få massor av kärlek ifrån.

Det fina men kärlek, att älska är ju att det finns så många sätt.



 


Så fira på, idag o alla andra dagar på året - livet är för kort att slösa bort.

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards