Alla inlägg den 30 mars 2018

Av Svensson Svensson - 30 mars 2018 16:26

Ja det är inte alltid lätt att gör val, veta vad som blir bra...
Nu är det dags för mig att skaffa mig en bil - igen, varit utan ett tag, men behöver en märker jag.
Vissa saker förenklas o vyer vidgas...

 

Men så kommer jag då till att välja... jag vet ju vad jag vill ha *ler* men se det tillåter inte plånboken. Och kanske lite onödigt ha den prisklassen på bil för att "ha en liten bil" fram o tillbaka till jobbet o handla.... turer på några kilometer .
Så valet kommer bli en bil i prisklass 10 000 - 20 000 kr, årgång 2005-2007 (om inte ett mirakel sker o jag blir sponsrad *skrattar*)

 

Men vad .... jag har ingen aning om vad jag ska välja... Ford, Volvo, Toyota, Nissan, Chrysler, Peugeot, Citroen, VW, Hyundai.... det finns ju så många.... suckar.... men ska nog hitta något som rullar....

 

 

 

Av Svensson Svensson - 30 mars 2018 05:45

 



Så har det känts med denna motionscykel som jag så glatt införskaffade o envist släpade hem. Glatt öppnade kartongen o började montera ihop - inga problem - mer än att verktygen som följer med inte är dom bästa o allt tar lite längre tid - men det går... så ska bara pedalerna på.... enkelt bara skruva i.... trodde jag - den ena gick hur enkelt som helst den andra nepp här är det stopp du ska inte tro att det går så enkelt för dig!

 
Sände iväg en reklamation i ett väl förklarande mail om vad mitt problem var, vad jag hade gjort o frågade vad jag skulle göra. (att den ena pedalen inte gängade i åt ena hållet, åt andra kunde man skruva i den nästan till hälften sen tog det stopp - “trampade” man skruvade den upp sig o ramlade av)
 
Får till svar - “Du ska skruva i dom åt olika håll, prova det” Hmmm tyckte att jag klargjort att jag provat åt båda hållen - när man skriver att det inte gängar åt ena hållet o till hälften på andra.... vilket jag svarar.... ja är inte så värst tålmodig för tillfället...
 
Fick ett svar att dom ville ha bilder - så jag tog bilder - på den pedalen som var monterad, på den andra i skruvad så långt det gick - på gängorna både på mutter o skruv....
 
Svaret då var följande:
Tack för ditt mail. Jag har nu ritat på den bilden som ni bifogat till oss på er motionscykel. Den runda ringen beskriver vilken del det är som ska skruvas in i armen på cykeln. Det går bra att använda fingrarna och skruva på dessa!
 
 
Är det så ni har gjort?
 
 
 
 
 
Behöver jag ens påpeka att nu lackade jag ur helt... svarade med att fråga om dom trodde jag var okompetent o om dom överhuvudtaget LÄST mina förklaringar om vad jag gjort o hur i flera tidigar mail...
 
Då vill dom ha tillbaka hela cykeln för att verkstaden deras ska titta på den... tack o lov hade jag varit lat o inte haft sönder kartongen den kom i o slängt... jag hade bara rest den upp o ställt den åt sidan - eller så var det kanske en föraning om att jag skulle behöva den.
 
Så fick jag låna riktiga verktyg att skruva isär den med - man har ju tagit i för att dom ska sitta o den där lilla ynkliga som följer med.... med min svaga handkraft.... så TACK <3 - det var så enkelt med bra verktyg...
 
Så igår då när jag sovit mina skönhetssömn.... ja inte för att det hjälper men man kallar ju det så... så börjar jag lägga ner alla delar i sina plastpåsar dom kom i - lägga den rätt i frigolitbitarna... det var lite pusslade o pysslande - fylla i reklamationssedeln, o snyggt lägga den överst - i en plastmapp o lite fasttejpad så att den skulle ligga kvar - men så voila - allt var nere o det gick att stänga - snabbt dit o tejpade runt o längst med o.... sen på med snöre för att göra det lite mer hållbart o på med adresslappen.
 
Reser upp kartongen - jätte nöjd med mig själv, snorig o febrig, men jag är klar - vänder mig om.... o vad ligger där - jo “fötterna” eller vad man ska kalla rören.... det är ialla fall som som moteras som fötter att stå på... dom ligger där o småskrattar i vinkar glatt - hahaha du får göra om.... vi ska också med....
 
F*N F*N F*N - nääää jag skiter i det jag orkar inte, tänker jag o lägger fötterna på kartongen o går iväg.... men hinner 3 steg så ångrar jag mig o tänker - lika bra få det gjort - kan säga att min inpackning var rejäl, tog litet tag att få upp allt o kunna pussla ner dom här 2 fötterna också - Men nu är allt i o kartongen färdig att släpas ner till DHL  för att skickas tillbaka
 
 
 
 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards