Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Svensson Svensson - 14 mars 2018 22:16


Åhhh kan jag bara säga - att hitta rätt o bara bli så nöjd att man bara ler....

Det här med skor... ett gissel o så svårt - inte bara det där att hitta snygga skor utan det ska vara skor som är skön att gå i - gärna direkt utan veckor att gå in med skavsår i omgångar som gör att man ångrar att man satte på sig skon, men har man köpt o dom är ju så snygga....

 

Jag får oftast skavsår av ett par nya skor - jag får faktiskt även skavsår av ett par ingådda skor som jag inte haft på ett tag - så retfullt o jobbigt. Gör det svårt att byta skor - det gäller ha flera ingådda skor att välja med hela tiden.

 

Hittar jag ett märke eller en sort så håller jag mig till det o köper samma sort igen - försvinner dom blir jag ledsen som attans...

 

 



Men att då hitta en sko som man kan ha direkt, knata o gå i utan skavsår - det är rena drömmen.
Och det har jag hittat - ett par av märket Jana, det är ett märke jag kommer stanna kvar vid o köpa flera av....

 

Dom här stövletterna köpte jag o hade på mig en helgkryssning, dumt kanske, men måste ju börja g in skor någon gång o dom här kändes sköna, självklart hade jag packat ner andra skor att byta till - men det behövde jag aldrig göra, har aldrig haft så sköna skor någonsin....

Köpta i butiken Skor till Fötter som finns i Enköping - dom har skor för små o stora fötter, breda o smala fötter o alla andra fötter från märken av bästa kvalitét o det bästa är att dom håller på att bygga upp en hemsida - Skor till Fötter.
 
 
 
 
Ja jag fick ett infall - tog mig en sista minuten-resa en söndag. Jag ville bara komma bort en sväng o koppla av - bara vara. 
Började lyxa lite med att uppgradera hytten jag valt till en med dubbelsäng o tv. Härligt att sträcka ut mig i o sova, vilket jag gjorde - sov många många sköna sammanhängande timmar.
 
Sen den enda drinken på hela resan avnjöt jag när jag gått ombord o väntade på att få gå till hytten - den var riktigt god - synd jag aldrig lägger på minnet vad det är jag köper - det här var typ månadens drink *ler*
 
Hittade en parfym jag bara ska ha... helt ärligt har jag ingen aning om vad den doftar jag blev förälskad i flaskan - o efter att ha kikat på nätet vad andra tycker om doften så verkar den vara bra *ler*. Ska köpa mig en nästa kryssning så då får jag veta vad den doftar o vad jag tycker om den...
 
 
 
Visst är det en läcker dekorativ flaska? Good Girl heter ialla fall parfymen.
 
 
Jag åt gott, såg Roger Pontare på scenen o blev lite smått chockad över hur han såg ut - var inte alls det jag hade i minnet av hur han såg ut... tillbringade mycket tid att pyssla med mina naglar o sova. Bara vara - det är prefekt att komma iväg hemifrån ingan kan dra i en.... jag kan inget annat göra än koppla av.
 
 
 
Jag hade sett en liten filmsnutt på instagram från en tjej som gör naglar - hur hon hade en färg i botten o sen målade den andra färgen över o den blev tunnare o tunnare o släppte igenom färgen på botten lacket mer o mer.... såg så lätt ut o blev jätte snyggt. SÅ måste jag prova göra...
 
*ler* behöver jag säga att hur lätt något än ser ut så första gången - näääää det blir aldrig bra - sen ska man ta reda på exakt vilken sorts lack - tror hon använde gellack som inte stelnade när hon jobbade med den o sen härdade när hon målat klart. Jag hade ett vanligt lack som långsamt blev segare o segare .... behöver jag säga mer??? 
Jag hade heller inte "rätt" pensel, utan infallet fick jag när jag såg filmen på bussen till båten så jag köpte mig en sminkpensel att använda - inte rätt *ler*. 
 
Men resultatet blev ialla fall "annorlunda" båda mot vad jag hade tänkt mig o vad jag normalt har så *ler*....
(Depend - röd O2 basic With Love From Cuba nr 515 grå Fantasy Night Potion nr 5043)
 
 
 
 
 
Något jag verkligen uppskattar när jag åker på kryssningar är vår skärgård, alla dessa fantastiska hus - både historska men även modernare lyxhus som man ser. Det är lätt att bli kär i dom o vilja ha... vilja bo där. Men jag brukar tänka på att vintertid är det helt säkert inte lika mysigt *ler* - men jag njuter gärna av att se dom o drömma mig bort lite. Längtar till den varmare årstiden när man kan sitta ute på däck o titta.
 
Men kommer att hinna med en eller två kryssningar till - då lite mer fart o party med vän/kollega - innan värmen kommer o det går att sitta ute o njuta av väder o skärgård *ler*. Mycket roligare att komma hemifrån o går ut - här känner alla alla o vi som kör så många hit o dit - dom känner igen oss vi inte dom - i dom flesta fallen - bättre försvinna från hemmascenen *ler*
 

 



Av Svensson Svensson - 14 mars 2018 06:00

Steak and BJ dagen - *ler* ... ja jag kommer inte ens kommentera det där sista det vet ni själva eller får lista ut själva...

 

 

Och idag *ler* är det en dag som uppkommit inte för sålängesedan o det var ett skämt från start - det var lite som motvikt mot Alla Hjärtans Dag - där det är för kommersiellt - det var några grabbar som tog till sig uttrycket o gjorde en hemsida o en sida på fb bland annat - lite skämtsamt visa att killar är nöjda med saker som inte kostar så där grymt mycket... en god grillad köttbit med tillbehör o sen lite “småmys” räcker gott...
 
Jag måste säga att jag kan hålla med - det behövs inte så där värst mycket för att ge varandra lite vardaglig uppvaktning o uppskattning o njutning... av olika slag. Lite god mat, dryck o intim närhet - man kommer långt med det.
 
Grabbarna har sålt massa tramsgrejer på sin hemsida o sen skänkt överskottet till något som känns viktigt - i deras fall är det cancerforskning - som i detta fall bröstcancerforskning. Så även det startade på skoj, är en mass humor i det hela så finns det en god seriös bra tanke i grunden.
 
Och vem blir inte - är inte sugen... ;)

 

 

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards