Alla inlägg den 5 mars 2018

Av Svensson Svensson - 5 mars 2018 20:58

 




Dagen kan kanske firas med en maffig kladdkaka med ostbågar! – Jag vet att detta är nog ett recept jag inte kommer prova om jag inte har en ostbågstokig person som ber mig…. Snällt eller mutar mig.

 

Kladdkaka med ostbågar

 

  • 150 g smör
  • 150 g mjölkchoklad, grovhackad
  • 3 dl strösocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 ägg
  • 1 krm salt
  • 2 msk kakao
  • 3 dl vetemjöl

 

Topping: 

  • ca ½ påse ostbågar
  • 400 g mjölkchoklad, grovhackad

 

 

Gör så här:

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Smält smöret i en stor kastrull.
  3. Flytta kastrullen från plattan och lägg i mjölkchokladen. Låt den smälta sakta i smöret.
  4. Tillsätt strösocker, vaniljsocker, ägg, salt och kakao i kastrullen och rör om till en len smet.
  5. Sikta i vetemjölet.
  6. Häll smeten i en springform, ca 23 cm i diameter, klädd med bakplåtspapper.
  7. Grädda mitt i ugnen i ca 25 min och låt kakan svalna.

Topping:
Täck kakan med valfri mängd ostbågar.
Smält mjölkchokladen över vattenbad och häll över ostbågarna.
Ställ kakan i kylen en stund så att chokladen stelnar.
Garnera med krossade ostbågar.

Av Svensson Svensson - 5 mars 2018 06:00

Cheese doodle - behövs inte beskrivs... alla vet vad det är o idag fnns flera olika varianter - former o smaker.

 

 

 

Ett snacks av typen "jag är inte sugen och kan låta dom vara, men tar jag en, börjar äta är det kört..."

 

Men även om jag älskar choklad.... doppade ostbågar låter inte lockande...

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards