Direktlänk till inlägg 17 februari 2018

I ett kök kan man....

Av Svensson Svensson - 17 februari 2018 00:13

... laga mat, man kan baka 

Ja jag vet jag är tjatig men trodde nog aldrig att jag skulle sakna ett kök såhär otroligt mycket.

 

Nu har jag suttit o titta ifatt mig på senaste säsongen (som håller på) både Sveriges Mästerkock o Det stora tårtslaget. 

Ofta när jag tittar på progam men olika deltagare så får jag ofta en eller två favoriter några man inte bara gillar det dom gör utan man fastnar nog även vid deras personlighet att den passar ens egna på något sätt. Sen finns det någon deltagare som man inte direkt hejjar på för att det är åt andra hållet, det är något där som man inte klickar med.  Jag ska inte säga att dom inte är duktiga för det är verkligen alla som kommer med i dessa program - det är nog enbart så att man tänker olika - det dom gör är inte det som passar mig eller att deras personlighet... man kan kort säga att det inte klickar på samma sätt som med just dom här som man hejjar på lite extra.

 

 

 

 

 

Men i år - gäller båda programmen - jag hejjar på alla *ler* ja det var en otroligt härlig samling personer dom fått ihop i båda programmen - en härlig blandning o alla är så otroligt duktiga att man blir ledsen av att dom åker ut.  

 

Ibland burkar jag tänka att det vore skoj att ha en tävling där alla är med från start o igenom hela tävlingen - dom får laga mat eller baka - domarna får smaka o kommentera vad som är extra bra o vad dom ska tänka på att kunna förbättra. 

Sen finns det även en grupp av vanliga människor på kanske 5-10 st som också får smaka. 

 

Alla dessa domare får sätta poäng - som självklart då vi tittare får veta o se... men deltagarna får inte alls veta hur det står.... 

Sen när det är sista programmet så får man veta vem som vunnit... 

Visst man kan kansker i halvtid plocka bort kanske 1/3 för att ha färre med till slutet.

 

Jag personligen skulle gilla den här formen mer - för då åker inte en duktig person ut för att den råkar ha en dålig dag eller kanske är lite sämre på just ett moment en dag. 

 

Mästerkock - men kan man annat än bli hungrig o vilja smaka flera av deras otroligt fina rätter få smaka om det smakar liga gott som det ser fint ut?? Ja jag sitter o bara njuter o får så stor vilja att laga mat, prova laga maten dom gör, prova lite mer avancerade rätter, prova göra mer från grunden själv. 

 

 

 

 

Tårtslaget - men vilka kreationer dom gör är det där tårtor eller konst, ja man kan fråga sig. Nu är det inte så många program som gått men jag har några tårtor jag skulle vilja göra o det är framför allt prova göra Steampunktårtan - ja klart jag vet att jag aldrig att göra en så fin tårta men smakerna var några som lockade mig att få prova...

samma med sista programmets pannkaksfrukosttårta - den vill jag också prova - smakmässigt ... o så några till *ler*

 

 

 

 

Jag kan knappt vänta på nästa o nästa program igen för att se vad dom ska laga/baka.

 

 

 
 
Annie

Annie

17 februari 2018 10:28

Förstår att du saknar ett kök ;) skriv om det hur mycket du vill :) *ler*
Åh jag gillar med såna, spec bakprogram :)

Sv: Vilken klockren kommentar, jag tänkte inte ens på att det var OS-likt när jag skrev det haha ;) *ler*

Är det jobb i helgen? el ledig? ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

30 maj 2018 12:49

Ja det är hemskt att vara utan kök....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards