Alla inlägg den 14 februari 2018

Av Svensson Svensson - 14 februari 2018 06:00

Alla Hjärtans Dag - är det idag o självklart så ska man alltid visa kärlek till sina nära o kära, det ska inte behövas en speciell dag för det. Man ska visa på alla sätt man kan varje dag för man vet aldrig vad som kommer ske... lite sorgligt tänka så, men samtidigt är det ju så livet är så varför inte ta vara på varje dag. 

 

Ge kramar, kärleksfulla ord, bekräfta, finnas där o lyssna, stötta, visa tillit o ge förtroenden. Ja det var några saker det finns hur många sätt till att visa att man bryr sig att man älskar någon... man ska bara inte glömma bort att göra det o man ska aldrig ta någon man älskar förgiven att den alltid finns där även om man inte själv visar hur mycket den personen betyder för en.

 

 

 

 

Så det här med att fira Alla Hjärtans Dag - det betyder inte att man måste göra det med en partner, det går så bra att visa att man uppskattar andra runtomkring sig som man älskar - sina barn, föräldrar, vänner osv...

 

 

 

 

 

I Finland har man till o med ändrat namnet på dagen till "Vändagen" o uppmuntrar till att komma ihåg sina vänner lite extra denna dag, men också uppmuntrar man till att denna dag hjälpa till med frivilligt vänarbete. Inte alls någon dum idé, jag menar man kan faktiskt hinna med en hel del denna dag att visa kärlek till sina medmänniskor på olika sätt o sen då avsluta dagen hemma ensam med... *blink*

 

 

 

 

Det bästa av allt är att man också kan fira sin syster sådär lite extra denna dag :)

 

 

 

Och mina döttrar bland det bästa som hänt mig är att få dessa underbara härliga tjejer

 

 

 


Av Svensson Svensson - 14 februari 2018 00:37

... o längtar redan efter nästa gång.


 



Ja för denna månads musikquiz är till ända – det en lika trevlig kväll varje gång. Jag kan lika lite varje gång men har helt klart lika skoj ändå. Den här gången hade en kollega smitit iväg till Thailand på semester, antar att det var enbart för att slippa mig o quizet *ler* - nej då jag vet att hon är värd o behöver dom här veckorna av att egentligen inte göra något alls…

 

Men min andra kollega o jag hölls ställningarna för laget o hade turen att få med lite förstärkning – tack o lov kan jag bara säga såhär i efterhand – det hade gått helt åt pipan annars… Det var hans (min kollega) pappa, som varit med oss tidigare en gång. Och även en vän o gammal kollega sen Arlanda tiden var med oss ikväll, kom ändå från grannorten *ler*, det var så skoj att ha henne med, hoppas hon kommer med flera gånger.

 

 

 

 

 

 

Taco buffé – går alltid ner hos alla – det kan liksom inte bli fel. Även om många då o då känner att dom förätit sig o gärna tar något annat istället. Jag hoppas att den grekiska buffén ska komma tillbaka snart – DEN var super god den – tycker jag. Jag tjatar o tjatar om det men nääää så jag har kommit på vad jag ska göra. Jag har tittat på lite mycket gangster filmer tror jag eller en serie, just nu har några avsnitt av Gotham rullat på datorn – jag hade hellre haft tv´n igång o tittat på OS – men så är det inte….
Gotham – Batman är inte någon favorit men tittabar – det är samma med denna, jag har tittat klart på dom serier jag gillar o skulle bara hitta något att fördriva vakna nätter med – Gotham duger.

 

Och så har jag då fått en bra idé för att få min grekiska buffé *ler lite elakt* nästa gång jag får ägaren till puben, i bilen - taxin - så styr jag långt ut på landet o släpper av honom där om han inte lovar att jag får som jag vill….
Kommer väl att lyckas lika dåligt med det som jag gör i att försöka få facit till alla frågorna innan – det går inte alls det inte.

 

En av dom som håller i quizet, han måste ta en allvarlig diskussion med sin son – det här duger inte, det är på tok för modern o fel musik han har på sin lista nu mer när han blivit ”stor grabb” *ler* Vi kan ju inget alls av det…
Sen det här med att få oss att räkna, lite matte – jag gillar verkligen den varianten på frågor – sen så blev det lite förvirrat vad som gällde – hur man skulle använda siffran man fick ut av låt titeln. Kanske dom inte skulle ha sagt ”siffra” utan ”tal i låt titeln” – ja jag vet inte men kanske det gjort det mer klart att det kan vara ett tal med flera siffror i… ja jag vet inte jag – vi fattade ialla fall hur det menades o vi fick ut ett svar som vi blev väldigt undrande över o då kom tanken – vi kanske har missuppfattat. Men det hade vi inte *ler* det skulle bli så…..

 

Ibland får man poäng fast att man inte alls kan varken svaren på låtarna eller varför…. Det gällde den fråga där man skulle svara med vilket lands nationalsång som spelades o sen skulle man ta bort en, för det var en låt som inte passade in. *skrattar* ja våran slutledningsförmåga i vad som skulle bort var inte alls åt det hållet som man skulle tänka – men det blev rätt…. Japp man ska gissa för man får inga minuspoäng.
Vi hade som sagt inte så bra pejl på våra nordiska grannländers nationalsånger – jo Norge lyckades vi med men ingen av dom andra. Däremot så var det en låt som vi snabbt nynnade med i o la till texten – min tand är lös, min tand är lös…. Så den låten tog vi bort – det lät ju inte som en national sång *skrattar* Vi fick rätt, den skulle bort men det var för att det var Italiens nationalsång. Hmmm tja vi fick rätt ialla fall. Men har ni inte lyssnat på den italienska nationalsången så gör det så kommer ni komma på att man kan tro att det är min tand är lös man ska sjunga med. Ialla fall på den varianten vi fick höra ikväll.

 

Hip Hop är helt klart inte heller vår grej, inte heller dansband… men smart att lägga den frågan precis innan paus för då började folk resa på sig o gå på toa vilket gjorde att köerna dit inte blev lika långa sen när pausen väl kom ….

 

Men tro det eller ej, men vi fick full pott på 2 hela frågor ikväll – det bara det är värt att fira på något sätt… *knäcker en pepsi maxburk* säger skål o häller i mig. Och inte nog med det vi fick även rätt på ett årtal ikväll – jag menar turen var helt klart med oss eller nej just ja sånt ska man inte erkänna man ska karskt säga… det var ren kunskap som gjorde det….

 

 

 


 

En fråga var 70-tals discolåtar – mmmm så nostalgisk man får bli det var tider det … discolåtar det är saker att dansa till det. Nu fick jag en idé om att om det kommer någon kryssning med temat 70-tal så bara måste man ju vara med… ja 80-tal går bra det med, där finns det ännu mer nostalgi.

 

Jag är lite så att jag hänger upp vissa saker som sker i mitt liv mot vissa låtar som kanske texten talat till mig i situationen eller så gillar jag bara låten – vissa låtar kryper in mer i en än andra – riktiga favoriter.  Det är ofta just i dom fallen jag lyckats kunna komma med bra gissning på årtal man ska komma på – det är någon av frågans 5 låtar som är just en sådan låt som man förknippar med något speciellt….

 

Vet att Imagin Dragons nya låt ”Whatever it takes” kommer sitta var som en sådan låt… delvis så har jag gillat den sen första gången jag hörde den – beatet i låtet o titeln….. exakt så…. Sen så var det den som spelades häromdagen på bilradion – en trevlig stund …(längar efter mer av det också)

Verkar vara mycket jag längtar efter *Ler* ja det stämmer bra det.




Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards