Direktlänk till inlägg 5 februari 2018

Dagens Dag - 05 februari

Av Svensson Svensson - 5 februari 2018 06:00



Idag - jag säger bara MUMS - idag är det något otroligt godisgotts dag... Nutella. Ja klart att nutella måste få ha sin helt egna dag. Även om det känns som att man idag bara ska ha en egen dag på det mesta utan att det är någon direkt bakgrund till varför.


Varför inte fira dagen med att göra din helt egna nutella - hasselnötskräm?? Det är inte alls så svårt o det blir himmelskt gott.


 


Hemlagad nutella utan tillsatser

  • 200 g hasselnötter
  • 2 msk kakao
  • 1 krm äkta vaniljpulver
  • 2 msk florsocker
  • 2 tsk kokosolja
  • en nypa salt

Gör så här:

  1. Rosta hasselnötterna i 200° ca 15-20 min, när skalen börjar släppa är de färdiga.

  2. Gnugga dem i en handduk så skalen lossnar.

  3. Lägg nötterna i en mixer och kör tills det blir en smet, ca 5-10 min.

  4. Fyll på med resterande ingredienser, mixa och smaka av.
    Vill du ha nutellan sötare – öka mängden socker.

  5. Häll över i en burk och förvara i kylen.



Och jag då som inte har ugn - ett riktigt kök, jag uppskattar dessa goda recept utan behov av ugn

 



Det här behöver du :

  • 200 gram digestiv
  • 50 – 75 gram smält smör
  • 400 gram nutella
  • 300 gram philadelphiaost
  • 1 nypa salt
  • hackade hasselnötter

Gör så här:

  1. Mixa digestivkexen och rör ihop med smöret.
  2. Platta ut denna digestivblandning i en rund form med avtagbara kanter.
  3. Rör ihop philadelphian med nutella och flingsalt. Rör tills smeten är väl blandad.
  4. Fördela ut över digestivbotten och strö över finhackade hasselnötter.
  5. Ställ i i kylskåp ( ej frys ) i minst 5 timmar innan servering.

Mums


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards