Direktlänk till inlägg 3 februari 2018

En liten tradition som det var så längesedan vi gjorde

Av Svensson Svensson - 3 februari 2018 23:31

Traditioner är ju skoj, ja faktiskt, bara man inte själv fastnar i vad som är "Måsten". För dom kan förstöra så mycket. Men om man gör det man själv vill o hittar sina egna traditioner så kan det bara bli bra saker som knyter ihop dom som deltar. 

Man längtar, man ser fram emot, men planerar, man njuter av stunden.

 

Min stora dotter har utan att vi egentligen tänkt på det startat en egen liten tradition när hon firar sin födelsedag. Det är att servera smörgåstårta - mamma gör o dom äter upp *ler*, nej hon brukar göra den tillsammans med mig - det i sig har också blivit en liten tradition.

 

Men sen kommer det där som kallas livet in - pojkvän.... o det blev att hon har firat några födelsedagar tillsammans med honom o inte sina vänner - dom har rest o haft det mysigt. Men så nu i år så kände hon att det var nog dags att även fira lite med sina vänner igen. Massa tjejer samlade o så smörgåstårtan *ler*.

 

 

 

Skoj när vissa traditioner kommer åter igen ...

 

Själv så kunde jag inte vara med o fira tillsammans med alla - jag jobbar... men fick med mig en egen liten bit att mumsa på under kvällen

 

 

 

När vi gjorde iordning brödet så skärde vi bort alla kanter - la dom i en plastkasse - det blev mer än halvfull med brödkanter o bitar vi inte använde - både av vanligt bröd o glutenfritt (ja vi gjorde en liten variant av det också) - åkte förbi ån när jag åkte till jobbet stannade till o matade änderna som finns där - dom var mååånga o jag hann inte ens ta upp kameran o ta bilder så snabbt försvann allt bröd *ler* 

 

Funderar - är man snäll eller elak om man tar o matar dom små liven med något mer nyttigt för dom... jag menar ibland gör man något bra o ibland så stör man naturen när man gör så...  o frågan är vad ska man mata dom med iså fall.... hmmmm ja tankar som far runt under kvällen när ja gsåg hur många dom var o hur snabbt brödet slukades.

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards