Direktlänk till inlägg 17 januari 2018

Dagens Dag - 15 januari

Av Svensson Svensson - 17 januari 2018 02:49



Ja, jag vet att det är den 17e när jag skriver detta, även om jag med min dygnsrytm säger att Tulpans Dag var igår, så stämmer inte det helt o hållet för det var ju i söndags. Men vad spelar det för roll? Nu är julen utdansad o alla börjar "gasta" om våren - den lär vi få vänta lite på...för om vi alla tänker efter NÄR kommer vintern??? JO efter nyår... sent januari o hela februari. Varje årstid är 3 månader o vintern börjar faktiskt först i december.... så med andra ord så är 2/3 av årstiden nu i början på varje år.

 

Våren får vi snällt vänta med tills mars - då har vi vår *ler*

 

Men det gör ju inget att ta in blommor att förgylla den mörka årstiden med - i detta fall tulpaner - det är en blomma jag mer o mer börjat gilla med åren. Kan inte säga att det är min favoritblomma för det är det inte - men jag gillar den.Brukar ju ha en bukett av den stående hemma sålänge dom säljs - lite utfylld med något annat så att buketten blir lite "mer". 

Nu första omgången fick dock bli bara tulpaner 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards