Direktlänk till inlägg 1 januari 2018

Likheten är....

Av Svensson Svensson - 1 januari 2018 14:11


God fortsättning... 

 

Igår blev min flotta nyårsmiddag en hamburgare intagen på remoten på Arlanda (för er som då undrar vad i hela friden remoten är.... det är det område taxibilar åker in, får ett könummer o får vänta tills ens nummer "kommer upp" o man får tillstånd att förflytta sig till terminalens pakering för avhämtning).

 

Nu måste jag säga att den jag valde - spicy avocado - var otroligt god. (hade dock räckt med hälften så stor) Men som sagt så god att jag nyss kikade in på Max hemsida för att se vad som var på hamburgaren... för att prova göra den själv (när jag har kök...)

 

Jag trodde att så som hamburgarna såg ut på bild - så ska dom serveras... ja jag vet det ser mer o finare ut på bild än verkligheten. Men jag tänkte mer på uppbyggnaden - i vilken ordning sakerna ska på/ligga - utgår ifrån att ordningen är för att smakerna ska få "gifta sig" (småskrattar - se nu fick jag använda det uttrycket ).

 

Men kan inte påstå att jag ser mer likhet mellan den jag fick o den bild dom har för att visa hamburgaren än att det är ett botten bröd o ett topp bröd.... o osten ligger på hamburgaren, eftersom jag åt den vet jag också att jalapenon låg precis under avokadon *ler*.... men det var den enda likheten.

 

 

 

Och den var god, jätte god. Men samtidigt kan jag när jag gör egna hamburgare vara lite petig i var osten ligger - vad som ska ligga under o över själv hamburgaren.... 
Och att det som presenteras i försäljningsreklam är det jag sen också får.... 

 

Har ställt frågan till Max själva... om restaurangerna får slänga på sakerna hur som helst eller om ordningen ska vara som på bilderna dom visar.... 

 

vad tycker du? är det viktigt - vilken ordning sakerna ligger på eller?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards