Alla inlägg den 20 december 2017

Av Svensson Svensson - 20 december 2017 16:46


 

 

 

I går, var det dags igen, för månadens roligaste kväll - det var säsongsavslutning på musikquiz. Tänk vad månaderna går fort, för fort. Men skoj har vi denna tisdags kväll varje månad, den missar vi INTE. Ja om det nu inte kommer viktigare saker mellan som utlands semester, vara sjuk eller... en myskväll hemma med sex...  erkänner dom här 3 sakerna slår lite högre... tror jag *ler*. Har ännu bara fått möjligheten en gång att utebli från quizen för något viktigare - jag var sjuk.

 

Mycket folk, hög stämning (tyvärr blir det då också lite hög surr-nivå, det blir lite jobbigt efter ett tag - men så är det ju överallt idag när man är ute o man står ut) Vårat lag var igår - jag, min stora dotter o två kollegor.

 

  

 

 

 

Maten var god, helt okey som alltid. Jag vet vad jag tyckt bäst om - grekisk inspirerad buffé. Men sen så är det lite delad plats... taco - går alltid eller som denna gång o någon gång innan, potatisgratäng (även om jag gärna sett den krämigare) o kött o god sås - det är liksom riktig mat o så gott. 
Förra året i december var det julbord - jätte mumsigt det med, men det är lite same same överallt denna månad o förra året gnällde jag lite över att det kunde ha varit något annat. Och för att nu INTE frångå mina vanor så måste jag ju gnälla i år också *blink*.... jag hade ju sett fram emot o laddat upp för julbuffé... Nääää det var så fint det vi fick o så gott.

 

Frågorna - ja denna 30e gång (tror inte någon tröttnat eller kommer tröttna på quiz av dessa herrar) var det chans att plocka många många poäng - över 200 st faktiskt. Vi då *skrattar* ja vi håller fortfarande på att man ska få 1 bonuspoäng om man känner igen låten, o ytterligare 1 bonuspoäng om man till o med kan sjunga med. Lovar det är ända chansen för oss att ens komma i närheten av poäng som dom toppande lagen har. Dom är otroligt duktiga o har nog lite samma musiksmak som dom som gör frågorna *ler*... erkänner det har inte jag.

 

Men - ja även om det var lovat att vara enbart jullåtar *ler* så var det nog många ändå - vilket var jäkligt skoj - är det jul så är det. Men det var ju fel jullåtar.... fel fel fel som Brasse säger när fel svar gavs på "vem ska bort". För det har jag kommit på - det är inte vi som kan lite det är bara fel frågor, fel låtar *ler* - jätte jätte fel till o med.

 

Nääää vi har så skoj, o vi skrattar massor o det är huvudsaken. Att vi inte kan så värst mycket spelar inte så stor roll faktiskt - det är bara skoj att vara där o jag har bokat upp vårat bord för hela vårsäsongen redan - lika bra vara ute i god tid. Vi vill inte missa en endaste gång.... ja förutom då om det kommer något viktigare mellan - som jag skrev om lite tidigare *ler*

 

Förra gången så var ju "Gabbes-lista" inte med, till min o helt tydligen flertalet andras stora besvikelse - så tack o lov var den med igen. Man får inte ta bort stående vinnande koncept *ler* Det är också kluriga saker i den listan, den lite extra rolig. 
Igår hittade faktiskt min stora dottern en låt hon gillade där, som hon inte alls visste vad det var innan så se där, man kan hitta lite nytt att lyssna vidare på också om man vill.

 

Det är faktiskt så skoj dessa kvällar att mina allergiska reaktioner på dansband håller sig i schack - jag får inte andnöd, röda kliande utslag som gör att jag måste uppsöka akuten på direkten *skrattar*.

O tänkt att till vår stora förvåning så klarade vi faktiskt av att få ett dansband rätt.

Ska inte avslöja att vi tagit ordet som begynnelsebokstaven i artis/grupp skulle bilda - Glögg - vi hade tagit dom andra 4a så det var bara L kvar... o en dansbandlåt o det enda vi kom på var Lasse Stefanz. Så kanske vi inte kan ta åt oss äran direkt av att kunna *ler* - men vi gissade bra ialla fall o det räknas väl??? Vi hade ju rätt ...

 

Nu är det lite helgvila men ser fram emot nästa gång o nästa o nästa ..... redan <3

 

 

 

Här är vi o quizar.
Älskar denna bild - sån härlig julkänsla.

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards