Direktlänk till inlägg 19 december 2017

Göra egen inlagd sill till julbordet?

Av Svensson Svensson - 19 december 2017 06:30

 

 

 

 

 

Ja det är ju gott med sill, det är gott med mat man gjort själv. Det går inte att komma ifrån. Men så då o då så kanske man inte kan, tiden finns inte eller...

 

... så gör man som min stora dotter o jag, men springer på "provsmakning" av inlagd sill av ett märke som gått mig förbi helt o hållet. Men nu stannade vi båda till o prov smakade - mmmm säger bara mmmmums. 

Det följde med en burk var hem för det var så gott (fördelen här är också att burkarna är av plast alltså inte så satans tunga att bära hem...) 

 

Vi båda insåg att sillen var försvinnande god, o redan slut - så igår när vi var o handlade blev det självklart att det ramlade ner någon burk till i korgen. Det var extra pris på dom så vi passade på att även låta några andra smaker ramla med hem för att provas. Kan säga så... för ja jag bara måste nalla lite av varje burk för att prova - helt underbart goda alla. Men den första är i en klass för sig *ler*

 

 

   

det här var precis det namnet säger - drömsill, dröm gott *ler*

 

 

dessa har också provats o dom går inte av för hackor dom heller...

 

   

 

 

 

Har ni inte provat dessa, gillar sill... så säger jag bara att då måste ni prova 

 

 

 

http://www.fiskexporten.se/Vart-sortiment/Sill_och_inlaggningar/4

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards