Alla inlägg den 18 december 2017

Av Svensson Svensson - 18 december 2017 19:23

Nu när jag inte kan baka, eller laga mat annat än i micro o kokplatta.... - ingen ugn....  så jag försöker hitta andra sätt. Läsa o skriva är något jag använt mig av förr men det går ju inte just nu, men det finns annat också. 

 

Jag ser mig inte som direkt kreativ eller duktig. Men det är skoj att göra saker med händerna - det är avkopplande att skapa. Att försöka få tankar, idéer till något "verkligt".

 

 

 

 

 

En väninna - Pia, "Pysslan", visade mig rosor hon gjort som bordsdekorationer till sin mammas 80-års kalas. Helt otroligt vackert o jag ville prova. Så idag letade jag upp rött kartongpapper för att prova - en blev inte nöjd, men nu har jag provat - o det var skoj, så jag kommer försöka göra flera i olika tjocklek på pappret för att se vad som är bäst, vad som ger snyggast resultat. 

 

Pia har även sänt mig ett julpaket med lite mer pyssel att prova - "nålfiltning". Det här ska bli intressant *ler* se hur många hål jag kommer göra i mina fingrar ... Jag tror aldrig att jag kommer klara av att göra så fina saker som jag ser på nätet, på youtube. Men det ser skoj ut o jag kommer helt klart prova göra något olika små saker för att lära mig tekniken o materialet.

 

 

 

 

   

 

 

 

Vill ha en gravyr-penna igen för att kunna gravera - den är nämligen väl nerpackad i någon låda i ett vindsförråd. Men gravera är något jag verkligen gillar att göra o måste komma igång med, öva o öva. Det är ju bara övning som ger färdighet.

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards