Alla inlägg den 16 december 2017

Av Svensson Svensson - 16 december 2017 03:25

Det här med att totalt få stopp i något man annars älskar att göra, som gör att man blir glad, som bara flyter på... 

Så har jag det nu, så har jag haft det ett bra tag nu. Jag vill... åhh så jag vill... - läsa för det ger mig en sådan avkoppling, det är normalt bland det bästa jag vet. jag har läst böcker så länge jag har kunnat läsa - det har gått ganska fort för mig att läsa o jag fastnar ofta i boken så att tiden flyger iväg - *hoppsan är klockan redan...* 

Men nu - det går inte - jag har ingen koncentrationsförmåga att läsa, något ord sen är det kört. Jag kan läsa om meningar flera gånger o ändå går det inte in... spelar ingen roll om det är fakta, romaner, deckare... 

 

Samma sak med att skriva - jag älskar att skriva, det flyter ofta på, orden kommer av sig själv. Ofta får jag hejda mig själv för att orden bara flyter på.

Jag skriver om ämnen jag o vänner samtalat om, saker som jag funderat på, om saker jag reagerar på, om drömmar, om planer... Men det spelar ingen roll, jag hittar inte ens orden i huvudet längre, det blir inte ens sammanhängande bra tankar av allt det som jag har i huvudet.

 

Om julen, om metoo, om vintern, om kryssningen jag gjorde med syrran o mina väninnor, om lilltussen, om boende, om kärlek, om drömmar, om.... ja jag har många tankar, åsikter o värderingar jag skriver om... men nu är det tvär stopp...

 

Har ni hamnat i sådan situation? Hur gör ni då???

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards