Alla inlägg under november 2017

Av Svensson Svensson - 11 november 2017 11:00

 



Dagens dag - ja idag är det två saker som jag känner är lika viktiga att fira...

Tänk vad många saker som finns att fira, det gör att man kan festa till varje dag året runt - underbart.

 

 

Först o främst det är chokladens dag, fast det här är något som jag ser som nödvändigt varje dag *ler* ... så inte är det bara idag som det firas med choklad.

 

 

 

 

Det börjar ju gå mot kallare tider o finns det något godare att dricka då än en mugg varm choklad? Nej faktiskt inte - krypa upp o mysa efter en promenad med et stor mugg...

 

 

 

 

Men idag är det också alla singlars dag - det finns ju dagar som firas för alla förälskade, mammor, pappor osv - dom dagarna tas fram. Varför inte även ta fram dagen för singlar - det finns många som valt att leva som singel, som trivs med det...  och vi singlar oavsett varför man är det ska väl också få ha vår dag *ler*

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 8 november 2017 07:30







 




INGEN ska nöja sig med något annat....

Av Svensson Svensson - 7 november 2017 12:15


Med ordspråk som har rätt - men det krävs bara något av en själv.

 

 

 

Av Svensson Svensson - 7 november 2017 09:45

Kladdkaka *mums* o jag menar riktigt riktigt *mums* För det är ruggigt gott med en perfekt kladdkaka...

 

Förr var en kladdkaka en i choklad, att ätas med vispad grädde eller glass eller något gott bär, hallon, jordgubbar...

 

 

 

Men idag finns det en uppsjö av varianter... som en vit kladdkaka

 

 

 

 

Eller den här - en med saffran, o jag som ofta är lite anti i det här att göra om något som är på ett visst sätt... måste säga att denna är bara för god o nu till julen är den ett måste.

 

 





Något jag hittade bild på när jag surfade runt o letade recept på kladdkaka var denna - att göra en tårtlik topping på kladdkakan - om det är lite högtid o man vill ha en lite "finare" finish - så varför inte kombinera - ha den goda kladdkakan dekorerad för ögat som en tårta :)

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 6 november 2017 23:45

Utan ett kök, ett riktigt kök där jag kan laga mat, baka.. mmmm baka, så jag kommer sakna min nattliga terapi. För det är just det bakning var för mig, när jag inte kunde sova...

 

Idag är det den frysta matens dag - så jag får väl ta o fira den då jag kommer leva på den en hel del framåt...

Jag var lite orolig över kostnaden för mat - jag menar det är inte billigt att leva på färdiglagad mat. Men så fick jag ett tips - åka till lunch restauranger om ofta fryser in mat som inte går åt o sen säljer dom frysta för en lagom peng. Och visst låter 4 portioner för 100 kr inte dyrt - o ännu bättre 5 portioner för 100 kr. Men så igår när en vän visade var en av dessa lunchrestauranger ligger (dom har också catering o levererar mackor o mat till våra affärer också) Helt inne på ett handla för 20 kr/st - det visar sig att denna vecka var det 10 kr/st för frysta portioner... 

 

Jag menar - det kan inte bli bättre än så - lagad mat, för billigare peng än jag kan laga så bra mat för själv... måste se det som är positivt i detta (inre kaos)

 

 

Av Svensson Svensson - 6 november 2017 16:19


 


Det var nästan exakt 13 månader sen jag packade o rensade - fick hjälp att kånka o bära... upp för 3,5 trappor... nu var det dags igen - den här gången då nerför... vi var 2 st - jag o en väninna/kollega som tog hela söndagen till att motionera på det här sättet... 

Bära kånka svära o envist fortsätta....

 

 

 

Det är ju några kartonger o kassar som bärs fram o tillbaka...

Detta är inte det ultimata - men det är okey - det ger ett lugn o jag kan landa här för att fortsätta leta vidare efter något bättre.

 

Men klagar inte på utsikten *ler* 

 

 

 

Det här med att flytta tar på kraftera ... 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards