Direktlänk till inlägg 19 november 2017

Det här med att välja, göra val

Av Svensson Svensson - 19 november 2017 16:57



 



Det är inte det lättaste alla gånger. Ibland så vet man exakt vad det är man vill ha, som jag visste den här gången. Det fanns ingen som helst tvekan, det var bara lite inväntan som gällde. Jag skulle inte behöva göra något val alls. Jag visste ju!
 
Men ibland så har man två att välja mellan, kruxet är bara det att den ena har en egenskap, den andra har en annan o man vill ha båda - vilken är då viktigast??? Det kan skapa en massa huvudbry. Men det blir ännu värre när man helt plötsligt får fler o fler alternativ o fakta om vad som är bra o inte - men man själv inte fattar något av all fakta som ramlar över en på olika sätt.
 
Pratat med vänner o kollegor om vilken dom har, är dom nöjda, kan dom tänka sig en sådan igen eller... o svaret alla gett är att ja dom är jätte nöjda o ja dom tar gärna en sådan igen. Så där var det ialla fall iget av mina val som föll bort. För att någon kunde säga något negativt som gjorde att antalet att välja mellan blev mindre...
 
För att då göra ett bra val så ska man då inhämta fakta som man kan jämföra o se vad som är bäst för dom behov man själv har. Här kommer då nästa dilemma - jag fattar inte hälften av vad all fakta innebär, vad som är skillnaden... vad stämmer med mina behov. Ja just ja, mina behov, det kanske är en bra grej att reda ut vad det är som är viktigast för mig, vad som tillfredsställer mina behov... vad vill jag ha när det kommer till storlek, kapacitet... Färg vet jag vad jag vill ha - men det kommer jag inte få för ingen av valen har den färgen... ja om jag ska vara helt ärlig så hade inte ens den jag visste att jag skulle ha, som nu helt fallit bort, rätt färg den heller *ler*
 
 
 
 
 
 
Kan avslöja att det mumlas en hel del ord i form av djälva, fan, helvete... med flera mera censurerade ord i frågan om vad som är bra o vad som inte är det... vad är mina behov o vad kan jag vara utan... vad är viktigt osv osv osv.... att jag inte har någon att krypa upp i soffan med o bolla vad som är vad, vad som är viktigt...
 
Och som sagt när jag nu inte är så insatt i termer o kan jämföra fakta på rätt sätt så håller jag mig till storlek o “förmåga”.
 
 
 
 
Så jag har bestämt mig för att helt enkelt gå på känslan ... ta den jag blivit förtjust i.... ni vet när man bara känner direkt att man blir kär...
sen försöker man stå emot, det är saker som gör att det kanske inte är det bästa valet av någon anledning... men känslan är lite för stark för att man ska göra det som kanske är mest rätt... Men känslan när man blir sådär kär, den gör ju sitt till att allt bara blir bra o jag vet att gör man ett annat val så kommer man alltid ändå funder... vad hade varit om jag gått på magkänslan o hjärtat istället för det där andra *ler*. Och tänker man så, ja då är ändå just det valet just det som är RÄTT eller hur?
 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards