Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av Svensson Svensson - 19 oktober 2017 07:28

 

Ja det har varit gränsfall, men inte sådär så att man måste skrapa... men nu på morgonen så var det dags. Det går ju i o för sig att bara låta bilen stå o gå tills den är varm - men det går ju fortare om man hjälper till o skrapar... Det kändes redan tidigt igår kväll att det skulle bli en kall natt. Ni vet när det känns - ja jag vet inte man ska förklara, det är en kallare kyla o det är som att det känns i luften, på lukten. Liksom man kan på oförklarligt sätt känna av att det kommer att börja regna - svårt att sätta ord på det, men jag tror att alla förstår hur jag menar.

 
Hemkommen ser jag att jag fått en ny inneboende - inget jag har något emot. O i huvudet kom en låt (Ängeln i rummet) upp som jag nynnade på med lite påhittad egen text *ler*
 
Det bor en spindel i mitt rum
Hon har sitt bo i en av rummets hörna
Hon gör mej lugn
Och hon ger mig tur
Allt det jag säger dej
 
 
Det bor en spindel i ett hörn.
Hon har den vackraste av själar
Hon är kärlek och hopp
Och hon berättar för mig
Hur mycket tålamod är viktigt
 
Det hon säger är att inte låta rädslan ta över.
Lita på din egen kapacitet
ta vara på dina talanger
Jag hoppas att du orkar
skapa det du själv drömmer om S
er turen i
att jag har en spindel i rummet.
 
Ja jag har aldrig sagt att jag är bra på det där med att skriva texter *ler* men å andra sidan är det ingen annan än jag som “hör” det jag sjunger i mitt huvud.
 
 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards