Alla inlägg den 5 augusti 2017

Av Svensson Svensson - 5 augusti 2017 22:25

 


Har fått några frågor från dom som känner mig... “Hur mår du, hur har du det?” med efterkommentaren... Du är så “tyst” du som skriver så mycket o är aktiv, du är så tyst, du är så oaktiv för att vara du...
 
 
   

 
Jag tänker då direkt, ja men jag skriver ju massor, det far runt tankar o känslor, frågor o funderingar i mitt huvud. Och jag skriver o skriver... har det tyst här hemma o bara skriver... Så slår det mig att det stämmer - båda sakerna. Jag skriver av mig, som jag alltid gör när det är massa som far runt i mitt huvud... men jag skriver direkt från hjärta, i min handskrivna dagbok som jag ofta gör fortfarande o gjort under många många år bakåt... Det som jag skriver aktivt på nätet i min blogg o på facebook, är visserligen i grunden tankar från mig, diskussioner med vänner - absolut. Men det är inte mina innersta djupaste tankar o känslor - långt ifrån, ja verkligen jätte långt ifrån.... det touchar visst, men ändå inte mer än touchar..
 
 
 
 
 
 
Och kanske det är så att jag just nu har mest behov av att skriva av mig själv, mina tankar o känslor rakt upp o ner - allt allt... för inte allt hör hemma någon annanstans vare sig det är glädje, sorg, oro osv...
 
För ett bra tag sedan sa en vis kollega till mig - att om något man gärna vill ska ge en glädje ändå bara ger en sorg, att man är mer ledsen än glad, fast att man vill o borde vara det i just den saken... så kanske det är dags att inse att det man vill inte alltid går att få, att genomföra o att för sin egen skull hur ont det än gör acceptera o släppa.... Otroligt kloka ord, som man inte alltid vill inse är rätt, men till slut så får man göra det om man inte ska gå under helt o hållet... man kan inte leva, man bara överlever om det inte finns glädje, kärlek o att man blir bekräftas o omtyckt för den man är... att man inte har det man behöver i sitt liv utan att det istället finns saker om oroar en, som gör en ledsen...
 
Men jag skriver - det är ett sätt för mig att sortera mina tankar, mitt mående, mina frågor... men ibland som just nu så delar jag inte med mig... det går i vågor ....
 
 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards