Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

Musik ...

Av Svensson Svensson - 12 juli 2017 23:00


 



finns det något bättre - ja förutom då att kunna krypa nära sin älskling... - än musik när man mår... ja faktiskt vilket tillstånd måendet än är så finns det musik som passar. Om man är glad, sprallig, har massa energi, om man är dämpad, ledsen, tankfull, lite “mörk”. Man kan använda musiken för att vara kvar i känslan man har, för att få utlopp eller så för att ändra sin sinnesstämmning. Oavsett så är musik bra, det ger ljud här hemma - fast klart jag kan gilla total tystnad också - numer, för jag hade en period då jag inte klarade av tystnad alls, ensam hemma.
 
Ikväll hamnade jag på låtar jag inte hört på länge o lite nytt o lite allt möjligt. Det blev också att jag lyssnade lite mer på texter - det var vissa fraser jag hörde på låtar - fraser jag inte tänkt på tidigare men som fastnade ikväll.
 
För tillfället eller ja jag fastnade nog lite där, först fick låtarna komma lite som dom kom - lät youtube rulla - men så fick jag för mig att jag ville lyssna på en speciell artist - finns inte så många olika låtar på youtube så det blev till att öppna upp spotify o leta upp den sparade mappen med honom. Och det är den musiken som nu strömmar ut från min lilla nya bluetooth högtalare (det var inte alls ett dumt inköp märker jag). Det är Cue som dunkar *ler*...
 
 
 
 
 
Nej alla texter som fastnade är inte från Cue, i o för sig... men det var där jag nu fastnade när jag fixar lite i photoshop o knackar ner lite ord... eller försöker.
 
 
mmmm exakt så ska det kännas
kommer det kännas
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards