Direktlänk till inlägg 1 juli 2017

Att vara mamma

Av Svensson Svensson - 1 juli 2017 21:17

 



Är helt underbart eller hur. Det finns inget härligare o jag älskar mina barn, skulle kunna göra vad som helst för dom (nästan ialla fall). Och det här man säger “små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer” det stämmer ruggit bra. Inte sagt nu att jag med mina vuxna barn har direkt bekymmer, det ska jag inte säga. Det är nog mer att jag känner mig otillräcklig och har inte förmågan att trolla bort o fixa när dom går igenom svåra saker.
 
Att vara mamma innebär att man delvis ska ha sin egen åsikt och på ett bra sätt förmedla den till barnen på ett bra sätt - samtidigt som man inte ska tala om för dom vad dom ska göra eller hur dom ska lösa saker... komma med tankar o idéer, vara ett bollplank är en sak. Men aldrig aldrig någonsin tala om för barnen vad dom ska göra...
Finnas där för dom som stöd i det val dom gör, oavsett om man själv tycker att det är ett bra val eller inte. För det är deras liv, deras val o ingen, inte ens som mamma, kan man tala om för dom vad som är rätt eller fel. (Ja om vi nu inte pratar om saker man inte får göra - typ brott...) För det är deras val som dom måste göra själva för att få egna erfarenheter i livet.
Dom här erfarenheterna som man aldrig kan få genom att lyssna på andra, men måste göra dom själva.
 
Och jag har försökt att uppfosta mina tjejer till att vara självständiga, att stå upp för sina egna tankar o åsikter. Inte rätta sig efter andra utan verkligen känna sitt eget värde o göra egna val. Lite svårt att då klampa in o berätta vad dom SKA göra...
 
Men det är INTE lätt alla gånger att stå bredvid o bara finnas där... när man vill “fixa” - tänk om man kunde ha ett trollspö o svinga o *poff* blev allt bra. Blundar, drömmer mig bort till den sagovärlden när det skulle ha fungerat. Det hade varit något det.
 
Hur gör man om man på ett sätt vill finnas där för sina barn, men samtidigt hamnar man i en egen konflikt - att man antigen får göra sitt barn ledset eller så får man hamna i en situation där man själv inte mår så bra... hur gör man då??? Många säger att klart barnet går först, men är det verkligen meningen att man måste välja så... alltså för barnets skull o må dåligt själv?
Ja jag vet inte, jag vet bara att jag sitter i flera olika situationer där jag måste göra vissa val... där det är utifrån mig eller mina barn...
 
Ja även om jag älskar mina barn, om jag avgudar dom o gör precis (nästan ialla fall) vad som helst för dom så inte sjutton är det alltid lätt att vara mamma - även när barnen klarar sig själva o är vuxna.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards