Alla inlägg den 22 juni 2017

Av Svensson Svensson - 22 juni 2017 09:27

 
 
 
 
som kommer när man väntat på något en tid, - när man hoppats o i huvudet haft tanken om hur det ska blir, förväntningen kommer det blir så bra som jag tänkt mig - så blir det inte alls ens i närheten... DÅ blir man besviken eller ialla fall jag blir besviken. Och det är just precis vad jag är just nu. BESVIKEN. Funderingarna går, ska jag skita i det helt, eller ska jag prova på annat sätt - var ligger felet, där eller här - ja typ lite så...
 
Jag såg för jätte längesen en video där naglar dekoreras med gele. Gelen används för att skapa mönster, effekter. Det där vill jag prova, det där såg skitläckert ut. Sa jag beställer en liten burk med skulpteringsgele och en lite “lampa” för att härda gelen.
 
Åhhh det kom igår, jippiii, nu jäklar ska här provas och sen ska naglarna fixas till... nu var jag inte alls på hugget för detta igår när jag kom hem. Så det blev istället tidigt på morgonen eller sen natt kanske vissa säger ;) , som jag tog fram mina nagelpysselgrejer o provade... delvis förberedde jag för att prova ett rosa cromepuder - jag har lackat tippar i vitt, svart o rosa. sen ska cromet på o jag ska se vilket underlag som ger bäst effekt/färg för cromet. Men då det jag verkligen längade o såg fram emot sket sig så ligger tipparna målade men jag tappade lusten att prova pudret - det kommer, men inte just nu.
 
Fram med en transparant tip - här ska det göras prickar på undersidan för att sen lackas med ett silvermetall lack - det ger effekten av att nageln ser ut att ha vatten droppar på sig - skitsnyggt. Sen på ovansidan - ja tippen är så lång att det går att prova flera saker på den... - där gjorde jag mönster, som sen ska målas över, det ger en läcker 3D-effekt....
 
Fram med tippen, koppla in lampan - testa den o ja den lyser, öppna geleburken (som var större än jag trodde), fram med verkyg att applicera gelen med, o lite rengörning för verktygen. Yeeeaahhh... NU...
Har aldrig använt gele, så det var lite försiktigt jag började doppa ner verktyget i burken o sen till tippen för att göra ett mönster... ohhh blev riktigt bra ju. Sätter lampan över tippen... hmm hur lång tid ska jag ta... tja jag tar lite längre tid, så jag startade lampan 2 ggr á 30 sek. Kände lite på gelen, näää inte var den hård inte, fortfarande kladdig... hmmm tja vi kör väl lampan över igen - 2 ggr, nepp kladdig... några gånger till.... nix...
 
Det borde vara stenhårt efter alla dessa gånger med lampan - men icke. Så här sitter jag nu o är grymt besviken... jag som ville.... Bara konstatera att det var inte riktigt dags för mig att uppleva känslan av “wow” så skoj, så snyggt...
 
MEN vad är felet?? Lampan eller gelen? Jag misstänker att det är lampan - men å andra sidan vet jag ju inte säkert eller jo jag går på magkänslan o den säger att det är lampan. Så nu då bara leta upp en annan lampa o se om det fungerar bättre. Ja jag gillade inte färgen på lampan ändå så *ler* - så hade nog bytt ut den ändå.
 
Men kommer nog även för säkerhetsskull även leta upp annan skulptreringsgele för att även se om det var gelen jag fått om inte heller var bra.
 
 
 
 
 
 
2 år... hela 2 år sedan. Fattar inte var tiden försvinner... är det verkligen 2 år sedan jag var på denna underbara plats o strosade runt? Ja tydligen, för bilden kom upp som ett minne här på facebook - ett minne från 2 år sedan.
 
Jag kan faktiskt komma ihåg den känsla jag hade där, det var så lugnt, det var så fridfullt. Det hade varit en ganska tuff tid precis innan, känslomässig berg och dalbana av värsta sorten. Det var så skönt att göra resan, få den veckan o starta den med detta ställe, denna oas av stillsamhet. Så skulle jag vilja känna mig nu, få den där lilla “hjälpen” att varva ner o få tillbaka lugnet inombords.
 
Lite musik kanske, en promenad...
 
Men inte titta på tippen med det fina mönstret gjort av gele som fortfarande kladdar trots massor av omgångar under lampan... inte titta.....

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards