Alla inlägg den 5 maj 2017

Av Svensson Svensson - 5 maj 2017 23:31

 
 
 
 
 
Ja det är någon jag borde lärt mig vid det här laget - att jag ska hålla mig ifrån dessa saker - helt o hållet till o med...
 
Förra veckan så “ramlade” jag av det här nya träningsredskapet - igen. Det var ännu värre *pang i golvet* när jag nu kommit underfull med hur jag skulle göra för att få upp en bra “sving” på det... Riktigt stolt var jag ju över mig själv att jag kunde få till det så att det flöt på. Men så, när jag inte var uppmärksam på att jag gled, stannade till o rättade till eller höll emot... så var det rakt ner i golvet - igen - med knäna - kan säga att det inte var skönt - framför allt inte efter. Mitt högra knä är inte alls sams med mig. Det gör så jäkla ont... o nudda det inte...
 
Nu har det ialla fall gått över en vecka så det börjar att mera ömma än göra skitont... det kliar innuti, vilket jag inte gillar för det går inte att klia tillbaka då... Men det känns bättre - inte så bra än att jag kan stå på knä, så jag har inte kommit igång att träna igen. Men jag längtar - för det fungerade bra, det kändes i hela kroppen. Så vill få komma igång ingen.
 
Vad tror ni då att jag gör idag??? Jag säger att träningsredskap ÄR farliga - jo jag går förbi, för nära o slår i in tå - o det lustiga är (varit med om detta en gång tidigare) att det kändes just då bara som att jag touchade i, kändes inte alls mycket. Vilket det ju normalt gör, det gär satans så ont att slå i en tå... Men nu ett par timmar efteråt - nu har tån svullnat o det gör *censurerade ord* ont. Säger bara såhär... hoppas jag får på mig skor imorgon!D
 
  
Detta är vardagslyx - se all vacker natur, få njuta av den

 
 
 
Sen då teknik - ja vad ska jag säga.... jag VET ju att jag inte ska göra saker själv, hur lätta dom än är - tekniken gillar mig ännu mindre än träningsredskap. Jag kommer aldrig glömma när mitt Windows strulade - jag fick rådet att ominstallera - hur lätt som helst. Bara stoppa i cd-skivan så skötte det sig mer eller mindre själv. Jag provade o provade - men nej, det fungerade INTE... blev inte rakt ut idiotförklarad av vänner som kan datorer... Men det hördes, det var lite suckande, “det är ju bara att låta skivan göra jobbet o klicka OK när en ruta kommer upp... “
 
Till slut förbarmade sig en av dessa suckande vänner sig på mig o kom över. NU får jag då visa att jag inte alls är en idiot.... för det fungerade faktiskt inte för honom heller... han gav upp, tog med sig datorn o åkte hem. Det tog honom lite mer än en vecka innan jag fick tillbaka datorn - för det hade inte varit det enklaste. Jag var nog mest nöjd med att få bevisat att det inte var jag som var helt urblåst dum....
 
 
 Årets första humla hälsar på
 
 
 
Så nu då - är det dags igen - min mobil säger att den är mer än fullproppad, den har inget minne kvar - o även om den rensas, saker plockas bort, app som rensar får arbeta på - så sker inget - minnet ökar men pytte ytte lite. Alltså då, enligt en kär vän, är det dags att rensa bort allt, göra en återställning. Och det är ju så lätt... man går bara in där, klickar där, o så väljer man... Och då han vid tidigare tillfälle redan hjälpt mig att koppla ihop allt på google - så ska allt finnas kvar - telefonnr, appar osv.... bara logga in och “voila” så finns allt där som fanns där innan....
 
Nu vet jag ju då hur teknik o jag fungerar tillsammans - så helt ville jag ju slippa göra det där själv... Men så, vad ska en ensam kvinna göra.... jo jag tog tjuren vid hornen o gick in där, klickade här o valde..... Jo då - det började så bra, allt försvann... mobilen startade upp så fint... Så skulle jag då göra alla inställningar o logga in - så skulle ju allt finnas där... Hade säkert varit så - OM det nu inte var jag o tekniken som skulle samsas... för mobilen låser sig, jag kan inte klicka o göra val eller skriva in något...
 
 
 
 
 
Säger bara - tur att man då sparat den gamla mobilen... som visserligen inte går att surfa på - men det går att ringa o ta emot samtal.
 
Så efter jobbet idag - hem snabbt o fixa till mig lite - var nog på grund av den lite stressade framfarten hemma som jag slog i tån, var inte aktsam... Men nu har jag tittat på film, pratat lite o fått lämna ifrån mig mobilen... ja det blev inte tid över för den riktigt *ler*. Men jag vet att den är i goda händer så snart har jag den tillbaka - som ny. Eller ja inte helt ny - utan rensad men med alla appar kvar så jag slipper ominstallera allt...
 
 
 
 
 

Har i veckan fått mail angående mina ansökningar för att studera någon kurs på högskolan i höst - jag var behörig till alla - så nu bara vänta o se vilka jag kan komma med på. Sommar kurserna jag sökte - det var försent ansökan - så där förstod jag att jag inte skulle komma med - men man ska ju ialla fall försöka när man får göra sen ansökan. Så där står jag på reserv - men så hög siffra att jag tvivlar på att jag kommer med *ler*. Men satsar på hösten istället.
 
Så där slutar jag - tar bara med det positiva *ler* - lämnar det negativa - det är bara jobbigt att ta upp...
 
   
Nu är våren här...
 
 
Avslutar istället med något som visar ... hmmm hur ska jag uttrycka mig... detta visar kanske kvaliten på den kommun jag bor i.... när julbelysningen är kvar på hela torget, tänd o vi har gått in i maj....
 
 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards