Alla inlägg den 25 april 2017

Av Svensson Svensson - 25 april 2017 23:13

 

 

 

Jag vill odla lite kryddor för att kunna njuta av i matlagningen. 

Men att bo i lägenhet utan balkong, utan fönster i köket.... utan många fönster alls gör det lite klurigt. En liten utmaning jag får ta mig an o lösa. 

 

Har ju redan mina fem chiliplantor - så bara börja lösa detta så att det blir bra o att även ta hem några andra kryddplantor.

 

 

 

 

Hittade bilder på kryddor i burk - passar in till mina små slutna ekosystemsburkar - så jag har bestämt att så kommer dom få planteras. 
Och jag gillade det där med att ha lite rep runt toppen som dekoration - snyggt o döljer att det är en “vanlig” burk *ler*

 

Men så kommer frågan - vilka kryddor ska jag prova? Vilka kommer trivas bäst i burk o hemma hos mig? Vilka kommer jag inte ta död på, på mindre än en vecka *ler* Och sen då, vilka kryddor använder man mest färska i matlagningen .... hmm???

 

 

 

 

Jag har tankar åt gräslök, persilja, timjan.... men basilika är ju gott... 

 

Har du något förslag, tips? Vad ska jag prova, vad ska jag satsa på?? Jag kommer ha plats för tre stycken burkar/plantor. Så det gäller att veta vad jag vill ha innan jag travar iväg för att köpa dom. Annars kommer jag bara vela o ta fel med mig hem *Ler*

 

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards